Az európai villámtöltő-hálózat kiépítése mostanra egy felettébb figyelemreméltó szakaszába lépett: autógyártók, áramszolgáltatók, és olajvállalatok dolgoznak közösen azért, hogy a kontinens könnyedén átjárható legyen elektromos autóval, és ne kelljen túl sok időt se eltölteni utazás közben a töltéssel. A legfontosabb együttműködések mellett azonban sok cég egyedül is kiemelkedő eredményeket ér el a töltőtelepítés terén. A Fastned például január közepén megmutatta, hogy mekkora üzlet részt venni a töltőinfrastruktúra fejlesztésében, amikor is kötvények nyilvános kibocsátásával 12,3 millió eurót ( 3,8 milliárd forintot) halmozott fel mindössze 10 nap alatt. Az összegyűjtött pénzt a már meglévő villámtöltő-hálózata fejlesztésére fordította, aminek eredményeképp most átadta a legelső 350 kW-os töltőállomását.
A korábbi, maximálisan 50 kW-os töltésre képes töltői után a nagyobb teljesítményű állomásokat a Fastned már az ABB technológiai vállalattal közösen telepíti, amely egyébként a 350 kW-os töltőket kifejlesztette. A moduláris tervezésnek köszönhetően ezek a későbbiekben tovább bővíthetők. Az első állomás Amszterdam mellett, az A8-as autópálya mentén létesült, itt tehát már alig 15 perc alatt 500 kilométerre elegendő villamos áram lesz tölthető a következő generációs villanyautókba, amint azok a piacra kerülnek.
A Hollandiában, Németországban, és az Egyesült Királyságban működő Fastned legújabb állomásai megújult dizájnt is kapnak. Az üvegtetős oszlopok magasabbak, hogy a villanyautósok számára távolról is láthatók legyenek, illetve nagyobb járművek is beférjenek alá, a felhasznált faanyag pedig szigorúan ellenőrzött forrásból és fenntartható gazdálkodásból származik. Az állomások tetején napelemek kapnak helyet, melyek tiszta energiát biztosítanak az autók számára.
Bart Lubbers, a Fastned egyik alapítója így kommentálta az első állomás megnyitását:
„Nagyon büszke vagyok az új állomásunkra. María García, az építészünk sok energiát fektetett az ikonikus dizájnba, ami láthatóan minden részletében jobb. Nagyon fontos, hogy növeljük a töltési sebességet, hiszen ezzel több ember számára tudjuk vonzóbbá tenni az elektromos autók vezetését. Mert a kérdés, amit majdnem minden vásárló feltesz, az az, hogy mennyi ideig tart tölteni.”