Egyik villanyautósnak sem kell bemutatni azt a jelenetet, amikor megérkezik a töltőállomásra, hogy feltöltse majdnem lemerült autóját egy hosszú út után, majd arra lesz figyelmes, hogy a töltőn egy olyan jármű lóg, mely már rég végzett a töltéssel, a tulaj pedig sehol. Az ilyen esetekre vezette be 2016 decemberében a Tesla azt a megoldást, hogy akik 5 perccel a töltési procedúra vége után sem állnak el a Superchargerről, és az állomások legalább fele foglalt, azoknak percenként 40 centtel terhelik meg a számlájukat. Ez a díj teljesen független a kWh-nként fizetendő töltési díjtól, és minden egyes Tesla-tulajdonosra érvényes, tehát azokra is, akik ingyenesen használhatják a töltőt. A gyártó mobiltelefonos applikációján keresztül valamennyi autós nyomon tudja követni, hogy éppen hogy áll a töltés, sőt, öt perccel a kívánt töltöttség elérése előtt figyelmeztet, majd pedig ugyanezt akkor is megteszi, amikor a kocsi már nem töltődik tovább, így a feledékenység sem lehet kifogás a töltőállások felesleges foglalására. Nyilvánvaló, hogy ha az ember pénztárcája bánja, akkor képes figyelmesebb lenni autóstársaival szemben, a Tesla által bevezetett díj tehát egy jó módszer a Supercharger állomások hatékonyabb kihasználására. Ennek ellenére még mindig akadnak olyanok, akik inkább kifizetik a többletköltséget, csak ne kelljen arrébb állniuk a Teslával, így a vállalat most úgy döntött, hogy megemeli az üresjárat árát: a 40 cent helyett 50 dollárcentet kell fizetni az Egyesült Államokban percenként, és kereken egy dollárt, amennyiben az állomáson minden másik álláson töltődik egy autó. A Tesla által közzétett táblázat szerint Magyarországon 141,65 forintba kerül az 5. perc után a töltőn hagyni az autót, teli állomás esetén pedig ugyanezért 283,30 forintot kell fizetni. 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 „A Tesla-tulajdonosok közösségének visszajelzései alapján a Supercharging programhoz kapcsolódó üresjárati díjakat úgy állítjuk be, hogy továbbra is a legjobb Supercharging élményt nyújtsuk, mivel flottánk mérete egyre növekszik. Ahogy ez mindig is volt, a villámtöltés és az ahhoz kötődő díjak nem a Tesla profitközpontjaként szolgálnak, és reméljük, hogy soha nem kell számláznunk az üresjáratokért – írta meg a Tesla. Akik ennek ellenére továbbra sem figyelnek oda, hogy mikor ér véget a töltés, azoknak jobb lesz időben befizetni a számlákat, ugyanis 50 dollár tartozás felett a Tesla megtagadja a Superchargerek használatát. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!