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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Közzétette az elektromos Niro európai specifikációit a Kia

elektromos autó

Október 4. és 14. között, a Párizsi Autószalonon lesz kiállítva legelőször Európában a Kia tisztán elektromos meghajtású Niro modellje, melyet nemes egyszerűséggel e-Niro névre keresztelt a gyártó. Ahogy mi is megírtuk, Dél-Koreában már korábban bemutatkozott az autó, először az 5. International Electric Vehicle Expo kiállításon bukkant fel, majd a gyáriak hivatalos sajtóközleményben is világgá kürtölték az e-Niro fontosabb jellemzőit, ám azért, hogy az európai változat specifikációira se kelljen túl sokáig várnunk, a Kia most az öreg kontinensre érkező változatot is bemutatta a vállalat honlapján.

Némileg meglepő módon az e-Niro 64 kWh-s akkucsomagja 485 kilométernyi autózást tesz lehetővé két feltöltés között a WLTP szabvány szerint, vegyes üzemben mérve. Városi használat során, amikor jelentős szerep jut a visszanyert fékezési energiának, 615 kilométert megy el a villanyos crossover, amivel több hagyományos járművet is túlszárnyal. A Kia azt is elárulta, hogy az autó 100 kW-os teljesítménnyel is tölthető lesz, amivel 54 percre lesz szükségünk, hogy 80%-os töltöttséget érjünk el. A standardként felkínált 39,2 kWh-s aksival felszerelt verzió hatótávja is értékelésre került, ez 312 kilométert tud megtenni, amíg le nem merül. Nyilvánvalóan a való életben minden esetben alacsonyabb számokra számíthatunk, de ekkora hatótávval már minden probléma nélkül elindulhatunk hosszabb kirándulásokra is.

Ami a teljesítményt illeti, a nagyobb hatótávú változathoz egy 150 kW-os villanymotor jár 395 nyomatékkal, amivel 7,8 másodperc alatt gyorsul fel az autó 0-ról 100 km/h-ra. A 39,2 kWh-s akkupakk mellé egy 100 kW-os motor társul ugyanakkora nyomatékkal, mint amit erősebb tesója tud, de a 100-as sprintet kereken két másodperccel lassabban futja. Mindkét változatot az első kerekeknél hajtják, csakúgy, mint a hibrid Nirokat. A részben elektromos variánsokból 2016-os bemutatásuk óta összesen 200 000 darab fogyott globálisan, melyből 65 000 az európai vásárlóknak köszönhető. Amennyiben az ígéretes specifikációkhoz egy kedvező ár is társul, az e-Niro ennél is hatalmasabb keresletre számíthat Európában, amikor 2018 vége felé megnyílik rá a rendelés. Az autóra egyébként egy 7 éves/ 150 000 kilométeres garanciát ad a Kia, ami az akkupakkra és a villanymotorra is vonatkozik.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.