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
auto
2024. 04. 28. vasárnap

UBS: „Az Audi e-tron a bizonyíték, hogy a Tesla messze a németek előtt jár”

elektromos autó

Az Audi legelső teljes mértékben villanymeghajtású terepjárójának hétfői bemutatójával fontos mérföldkőhöz érkezett az autóipar: immáron az egyik legnépszerűbb, az elektromos autó-gyártásban eddig hátul kullogó német autógyártó is fel tud kínálni környezettudatos vásárlói számára egy olyan autót, mely nemcsak hogy nem okoz károsanyag-kibocsátást, de vonzó specifikációinak köszönhetően azokat a fogyasztókat is meggyőzheti a villanymeghajtás előnyeiről, akik alapvetően eddig féltek váltani. Az e-tron quattro többségében pozitív hírverést kapott a médiában, köszönhetően a 150 kW-os DC töltésnek, a 22 kW-ra bővülő háromfázisú AC töltésnek, 400 kilométer feletti hatótávjának, valamint a márkához hű formatervezésnek, így ismét megindultak a spekulációk, hogy ilyen konkurencia mellett mennyi lehet még hátra a Teslának. Érdekes módon, éppen a Tesla egyik legnagyobb kritikusát, az UBS elemzőjét nem nyűgözte le a villanyos Audi, aki a bemutató után arra a következtetésre jutott, hogy az e-tron a bizonyíték a kaliforniai villanyautó-gyártó hatalmas előnyére a németekkel szemben. Erről pedig még a másik legnagyobb kritikus, a CNBC is beszámolt.

A svájci UBS befektetési bank elemzője, Patrick Hummel úgy fogalmazott egy közleményben, hogy „az Audi bemutatója egy újabb kör, amit a Tesla nyert”, és „az e-tron alátámasztja, hogy a Teslához felkapaszkodni sokkal nehezebb, mint az sokan gondolják”. Szerinte a négykarikás sportterepjáró specifikációi egyáltalán nem lenyűgözőek, és ez nagyban rontani fogja az eladási mutatókat, ami a Teslának és az újonnan alakuló villanyautó-gyártóknak kapóra fog jönni a kínai piacon. „Habár értékeljük, ha egy elektromos autó nem csupán a gyorsulásról és a hatótávról szól, még mindig egy szakadék húzódik a Tesla mögött, ami az innováció fokáról tanúbizonyságot adó hajtáslánc-hatékonysági mutatókat illeti. Az elektromos hajtáslánc még nem árucikk, és a Tesla így hosszabb ideig is megőrizheti előnyét” – írta az elemző utalva arra, hogy a nagyobb méretével és 95 kWh-s akkumulátor-kapacitásával hattized másodperccel lassabb 0 és 100 között, és 30 kilométerrel kevesebbet megy, mint a 75 kWh-s Tesla Model X 75D, ami már két éve a piacon van.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.