PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2lvbmlxLTUtZmFjZWxpZnQvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvaW9uaXEtNS1mYWNlbGlmdC8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA5L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1ZmwtYmFubmVyZWstNjAweDUwMC12Mi5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA5L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1ZmwtYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtdjIucG5nIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wOS9oeXUta2FtcGFueW9rLWlvbmlxNWZsLWJhbm5lcmVrLTE5NDB4NTAwLXYyLnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 10. 05. szombat

Mindent tud majd, amit a Teslák, de fele annyiba fog kerülni a VW új villanyautója

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

Nem titok, hogy a német autógyártók saját villanyautóik fejlesztése során a Tesla elektromos autóit veszik alapul, hiszen egyelőre nincs még egy olyan vállalat, mely ekkora hatótávval, teljesítménnyel, és biztonsággal lenne képes felruházni villanymeghajtású modelljeit, mint a Tesla, ráadásul mindezt immáron nyereségesen. Számtalan olyan esetről olvashattunk már, mikor a német mérnökök a kaliforniai gyártó egyik járművét szedték darabokra, majd lepődtek meg azon, amit találtak, vagy éppen futottak tesztköröket elektromos prototípusukkal valamelyik versenypályán egy Tesla ellen. Hogy a fremonti gyárban készülő autók mennyire etalonnak számítanak a nagy autógyártók szemében, azt legújabban a Volkswagen vezérigazgatója bizonyította a ZDF német televíziós csatorna egyik műsorában, ahol arról beszélt, hogy a vállalat már készen áll arra, hogy a Teslákkal azonos tudású tisztán elektromos gépkocsikat építsen.

„Mostanra nagyon megerősödtünk. 30 milliárdot invesztáltunk az elektromobilitásba, megkezdtük a zwickaui üzem átalakítását, és már építjük a villanyautóknak szánt gyárat Sanghajban. 2020-ban olyan járműveket fogunk tudni kínálni, amik mindent tudni fognak, amit egy Tesla, csak fele annyiba fognak kerülni” – fogalmazott Herbert Diess.

Volkswagen I.D. lehetséges gyártási változat, Forrás: Bild

Ugyan azt nem pontosította az igazgató, hogy melyik soron következő autóra céloz, ám nem nehéz kitalálni, hogy a legelső MEB padlólemez alapú, I.D. típusjelzésű villanyautóról beszélt, ami a pletykák szerint végül majd Neo néven kerül a kereskedésekbe. Ez lesz ugyanis az a modell, mely 2020-ban kerül gyártásba a zwickaui létesítményben, és amit már most potenciális népautóként emlegetnek többféle akkumérete, és 25 000 euró körüli várható ára miatt. Az elmúlt években az Audi e-tron quattro, Mercedes-Benz EQ C, BMW iX3, és a Porsche Taycan fejlesztése alatt valamennyi gyártó kiragadott egy-egy tulajdonságot, amiben meg akarta verni a Teslát: a Porsche például a hosszabb ideig fenntartható teljesítményt, és a versenyzési élményt emelte ki a legfőbb előnyként. A Volkswagen ellenben azt állítja, hogy legelső dedikált villanyautója minden téren legalább annyit tud nyújtani, mint a Teslák, ám legfontosabb erénye a fele akkora ára lesz. A VW vezérigazgatója itt sem konkretizálta, hogy a Tesla mely modelljére gondol, ám nyugodt szívvel feltételezhetjük, hogy a Model 3-ról van szó. Az viszont megint csak kérdéses, hogy a számításnál a 70 000 dolláros kicsi Tesla jelenti-e az alapot, ugyanis ez esetben a Neo jóval drágább lesz, mint amire számítunk. Vagy talán tényleg teleszórja olcsó villanyautókkal a piacot a Volkswagen, és 17 500 dollár, azaz 5 millió forint környékén megkapjuk a Neo-t? Ilyesféle spekulációkra még bőven van időnk, hiszen a mágikus 2020-as dátum ismét ott virít a cikk közepén, így talán az örökkévalóságig várhatunk, hogy a németek felvegyék végre a versenyt a Teslával a zéró emissziós autók gyártásában, és ne csak a nagy bejelentések koronázatlan királyai legyenek.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.