Árat emel az Uber, hogy villanyautóra válthassanak a londoni sofőrök

Hamarosan többet kell fizetniük azoknak a londoniaknak, akik az Ubert választják a városi közlekedéshez, ugyanis a taxitársaság egy „tiszta levegő díj” bevezetését jelentette be a héten, amellyel az angol fővárosban dolgozó sofőrjeit fogja támogatni egy elektromos meghajtású autó megvásárlásában egy erre a célra létrehozott 200 millió fontos keret részeként. Az Uber több környezetvédelmi programot is indított világszerte, melyekkel a működéséhez kötődő karbonlábnyomot igyekszik csökkenteni, ám a kezdeményezés nem kizárólag a környezet állapotáért való aggodalomból fakad: jövő tavasszal lép érvénybe a dugódíjon felül számítandó 12,5 fontos napidíj London belvárosában, ami valamennyi autós pénztárcáját terheli, aki szennyezni akarja a városlakók levegőjét. Az ULEZ (Ultra-Low Emission Zone) ráadásul az évek során egyre nagyobb területről fogja kiszorítani a dízeles és benzines járművek tulajdonosait, ami ellehetetlenítené az Uber közel 45 000 helyi sofőrjeinek munkáját. A tervek szerint valamikor 2019 elején megjelenő áremelés egy mérföldenkénti 15 pennys plusz költséget fog jelenteni a szolgáltatást használóknak, amiből egy penny fog a sofőrök támogatására félretett malacperselyben landolni. A befolyt összeget ezután az alapján osztja szét az Uber, hogy ki mennyi mérföldet tett meg a vállalat applikációját használva.

„Az a sofőr például, aki hetente átlagosan 40 órát használja az alkalmazást, két éven belül körülbelül 3000 fontos, három éven belül pedig 4500 fontos támogatásra számíthat a villanyautó vásárlásnál” – írta az Uber a közleményében.

Forrás: fee.org

A kaliforniai székhelyű társaság úgy kalkulál, hogy 2021 végére 20 000 autót tud elektromos meghajtásúra cserélni az alkalmazottak számára felkínált pénzügyi segítséggel. Márpedig ez mindenképpen jól fog jönni az autósoknak, tudniillik a brit kormány éppen az elmúlt hetekben döntött arról, hogy november 9-től nem támogatja többé a plug-in hibridek vásárlását, és a tisztán elektromos autók esetében is 1000 fonttal kevesebb hozzájárulást vállal. A londoni flotta elektromosításának legnagyobb akadályát a töltésben látja az Uber, ugyanis számos sofőrnek nincs lehetősége otthon, éjszaka feltöltenie autóját, ám a vállalat együttműködik a legfontosabb üzemeltetőkkel,többek között a ChargeMasterrel, az EVBox-szal, és a ChargePointtal, és a városi töltőinfrastruktúra bővítését is támogatni fogja. E londoni kezdeményezéshez hasonló programja egyébként már van az Ubernek: hét észak-amerikai nagyvárosban akár másfél dolláros bónuszt is kaphatnak fuvaronként azok a sofőrök, akik zéró kibocsátású gépjárműben szállítják az utasokat.

EZT OLVASTAD MÁR?  Itt az Audi elektromobilitási stratégiája 2025-re

Elektromos autót használsz?