Hamarosan többet kell fizetniük azoknak a londoniaknak, akik az Ubert választják a városi közlekedéshez, ugyanis a taxitársaság egy „tiszta levegő díj” bevezetését jelentette be a héten, amellyel az angol fővárosban dolgozó sofőrjeit fogja támogatni egy elektromos meghajtású autó megvásárlásában egy erre a célra létrehozott 200 millió fontos keret részeként. Az Uber több környezetvédelmi programot is indított világszerte, melyekkel a működéséhez kötődő karbonlábnyomot igyekszik csökkenteni, ám a kezdeményezés nem kizárólag a környezet állapotáért való aggodalomból fakad: jövő tavasszal lép érvénybe a dugódíjon felül számítandó 12,5 fontos napidíj London belvárosában, ami valamennyi autós pénztárcáját terheli, aki szennyezni akarja a városlakók levegőjét. Az ULEZ (Ultra-Low Emission Zone) ráadásul az évek során egyre nagyobb területről fogja kiszorítani a dízeles és benzines járművek tulajdonosait, ami ellehetetlenítené az Uber közel 45 000 helyi sofőrjeinek munkáját. A tervek szerint valamikor 2019 elején megjelenő áremelés egy mérföldenkénti 15 pennys plusz költséget fog jelenteni a szolgáltatást használóknak, amiből egy penny fog a sofőrök támogatására félretett malacperselyben landolni. A befolyt összeget ezután az alapján osztja szét az Uber, hogy ki mennyi mérföldet tett meg a vállalat applikációját használva. „Az a sofőr például, aki hetente átlagosan 40 órát használja az alkalmazást, két éven belül körülbelül 3000 fontos, három éven belül pedig 4500 fontos támogatásra számíthat a villanyautó vásárlásnál” – írta az Uber a közleményében. Forrás: fee.org A kaliforniai székhelyű társaság úgy kalkulál, hogy 2021 végére 20 000 autót tud elektromos meghajtásúra cserélni az alkalmazottak számára felkínált pénzügyi segítséggel. Márpedig ez mindenképpen jól fog jönni az autósoknak, tudniillik a brit kormány éppen az elmúlt hetekben döntött arról, hogy november 9-től nem támogatja többé a plug-in hibridek vásárlását, és a tisztán elektromos autók esetében is 1000 fonttal kevesebb hozzájárulást vállal. A londoni flotta elektromosításának legnagyobb akadályát a töltésben látja az Uber, ugyanis számos sofőrnek nincs lehetősége otthon, éjszaka feltöltenie autóját, ám a vállalat együttműködik a legfontosabb üzemeltetőkkel,többek között a ChargeMasterrel, az EVBox-szal, és a ChargePointtal, és a városi töltőinfrastruktúra bővítését is támogatni fogja. E londoni kezdeményezéshez hasonló programja egyébként már van az Ubernek: hét észak-amerikai nagyvárosban akár másfél dolláros bónuszt is kaphatnak fuvaronként azok a sofőrök, akik zéró kibocsátású gépjárműben szállítják az utasokat. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!