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
auto
2024. 07. 27. szombat

Árat emel az Uber, hogy villanyautóra válthassanak a londoni sofőrök

Hamarosan többet kell fizetniük azoknak a londoniaknak, akik az Ubert választják a városi közlekedéshez, ugyanis a taxitársaság egy „tiszta levegő díj” bevezetését jelentette be a héten, amellyel az angol fővárosban dolgozó sofőrjeit fogja támogatni egy elektromos meghajtású autó megvásárlásában egy erre a célra létrehozott 200 millió fontos keret részeként. Az Uber több környezetvédelmi programot is indított világszerte, melyekkel a működéséhez kötődő karbonlábnyomot igyekszik csökkenteni, ám a kezdeményezés nem kizárólag a környezet állapotáért való aggodalomból fakad: jövő tavasszal lép érvénybe a dugódíjon felül számítandó 12,5 fontos napidíj London belvárosában, ami valamennyi autós pénztárcáját terheli, aki szennyezni akarja a városlakók levegőjét. Az ULEZ (Ultra-Low Emission Zone) ráadásul az évek során egyre nagyobb területről fogja kiszorítani a dízeles és benzines járművek tulajdonosait, ami ellehetetlenítené az Uber közel 45 000 helyi sofőrjeinek munkáját. A tervek szerint valamikor 2019 elején megjelenő áremelés egy mérföldenkénti 15 pennys plusz költséget fog jelenteni a szolgáltatást használóknak, amiből egy penny fog a sofőrök támogatására félretett malacperselyben landolni. A befolyt összeget ezután az alapján osztja szét az Uber, hogy ki mennyi mérföldet tett meg a vállalat applikációját használva.

„Az a sofőr például, aki hetente átlagosan 40 órát használja az alkalmazást, két éven belül körülbelül 3000 fontos, három éven belül pedig 4500 fontos támogatásra számíthat a villanyautó vásárlásnál” – írta az Uber a közleményében.

Forrás: fee.org

A kaliforniai székhelyű társaság úgy kalkulál, hogy 2021 végére 20 000 autót tud elektromos meghajtásúra cserélni az alkalmazottak számára felkínált pénzügyi segítséggel. Márpedig ez mindenképpen jól fog jönni az autósoknak, tudniillik a brit kormány éppen az elmúlt hetekben döntött arról, hogy november 9-től nem támogatja többé a plug-in hibridek vásárlását, és a tisztán elektromos autók esetében is 1000 fonttal kevesebb hozzájárulást vállal. A londoni flotta elektromosításának legnagyobb akadályát a töltésben látja az Uber, ugyanis számos sofőrnek nincs lehetősége otthon, éjszaka feltöltenie autóját, ám a vállalat együttműködik a legfontosabb üzemeltetőkkel,többek között a ChargeMasterrel, az EVBox-szal, és a ChargePointtal, és a városi töltőinfrastruktúra bővítését is támogatni fogja. E londoni kezdeményezéshez hasonló programja egyébként már van az Ubernek: hét észak-amerikai nagyvárosban akár másfél dolláros bónuszt is kaphatnak fuvaronként azok a sofőrök, akik zéró kibocsátású gépjárműben szállítják az utasokat.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.