Valóban népautó lehet az új Volkswagen villanyautó

Szinte egy örökkévalóságnak tűnik kivárni, hogy a Volkswagen végre piacra dobja a legelső eleve elektromosnak tervezett modelljét, ám mikor ezt megteszi, az hatalmasat fog szólni. A német vállalatnak ugyanis nem titkolt szándéka, hogy egy megfizethető, bárki által elérhető villanyautóval törjön be a piacra, így múlt héten el is indította az Electric for All elnevezésű kampányt, és részletesen bemutatta az elkövetkezendő években érkező kibocsátásmentes modelljeit felsorakoztató I.D.-széria alapjául szolgáló MEB padlólemezt, mely 2020 és 2026 között mintegy 10 millió VW Group által épített gépkocsiban lesz jelen. Az elektromobilitásért felelős igazgató arról is beszélt, hogy 2020-tól már évi 100 000 villanyautó fog kigurulni a VW zwickaui gyárából. Az információk áradata azonban nem csillapodott, sőt, az igazán lényeges dolgok még csak ezután kerültek elő, miután a minap több hírportál is különböző forrásokra hivatkozva lerántotta a leplet a várva várt olcsó villanyautó legfontosabb specifikációiról és vételáráról. A szóban forgó gépkocsi az I.D.-sorozat legelső tagja, ami a belső körökben Neo kódnéven fut, ám egyelőre a Volkswagen nem erősítette meg, hogy milyen elnevezést fog kapni a kereskedésekbe érkező ferdehátú. Az viszont kiderült, hogy a korábban emlegetett NEDC-szerinti 400 és 600 kilométer közötti hatótáv 330 és 550 kilométerre változik a hitelesebb WLTP szabvány szerint, attól függően, hogy melyik konfigurációt preferáljuk a három közül:

„Az I.D. hatchback három különböző hatótávval érkezik, hogy mindenki a pénztárcájához mérten választhasson. A belépő szintű autó 330 kilométernyi WLTP hatótávot tud majd, és a teljesítménye is jobban limitálva lesz. Ha az emberek gyorsabb autót akarnak, akkor nem akarom, hogy három hónap múlva visszajöjjenek hozzám panaszkodva, hogy az ID. gyors, de a hatótáv túl kevés. Tehát, ha gyorsabb autót szeretne, nagyobb akkumulátorra van szüksége – ilyen egyszerű. A közepes specifikációjú változat valójában meg is haladta a célul kitűzött 400 kilométert. Ez majdnem 450 kilométert megy el egy töltéssel. A legnagyobb hatótávú változathoz tartozó akkumulátor-kapacitás még döntés alatt áll” – nyilatkozta az Auto Express újságíróinak Christian Senger, a Volkswagen elektromobilitási termékvonalának igazgatója.

A Neo alapkiépítésben 7 kW-os fedélzeti töltővel érkezik majd, de az opcionális 11 kW-os változattal AC hálózatról nagyjából 8 órába telik 100%-ra feltölteni a teljesen lemerült akkumulátort, DC villámtöltéskor pedig 125 kW-os a maximális teljesítmény. A lehető legegyszerűbb töltés érdekében az ID-modellek a későbbiekben a Plug & Charge technológiát is támogatni fogják. Az Edison Handelsblatt cikke szerint a Volkswagen a garanciával is nagylelkűen fog bánni, mely az I.D. jelzésű villanyautókban a tervek szerint már több lesz, mint 8 év/160 000 kilométer. A gyártó elmondása szerint az akkumulátorok teljes mértékben újrahasznosíthatóak, de az elöregedett aksik előbb még hozzájárulnak a villamosenergia-hálózat stabilizálásához egy ipari energiatárolóba építve.

EZT OLVASTAD MÁR?  Európai riválist kap a Tesla Gigafactory

Ami pedig az I.D. árát illeti, a korábbi pletykák megerősítésre kerültek, a legkisebb hatótávú változathoz 25 000 euró, azaz 8 millió forint alatt juthatunk hozzá, amivel a VW ferdehátúja kimondottan versenyképes lesz a villanyautók között. A végleges változat 2019 végén mutatkozik be, a legelső kiszállítások pedig 2020 elején várhatók.

Elektromos autót használsz?