Elkészült a Mobiliti és a Decathlon második közös töltője
(Zárójeles frissítések olvasói visszajelzések alapján 2019. 02. 20.)
Kezdenek felpörögni az események. Nincs egy hónapja, hogy átadták Budaörsön a Decathlon és a Mobiliti együttműködésében készült első töltőszigetet, már be is üzemelték a második ilyen töltőt az sportáruház lánc Zalaegerszegi üzletének parkolójában. A Tritium gyártmányú villámtöltő DC csatlakozón keresztül 50 kW teljesítménnyel tudja kiszolgálni az autókat, függetlenül attól, hogy azok CCS vagy CHAdeMO szabványúak-e. A villámtöltőn sem kábeles, sem aljzatos Type2-es csatlakozás nincs, de a Mobiliti egy külön Ensto gyártmányú oszlopon két darab 22 kW-os Type2 csatlakozót is üzemeltet a helyszínen. A felfestés és a kitáblázás még nincs kész, azokat a következő napokban pótolják, ezért még előfordulhatnak olyan időszakok, amikor a töltőkhöz nem lehet odaállni.

Fontos tudni, hogy mindkét töltő az NKM TöltőPont applikációból indítható, amiben egyúttal a töltők állapota (foglalt, szabad, üzemen kívül, stb.) is ellenőrizhető még érkezés előtt. A Mobiliti töltők használata egyelőre ingyenes, de a szolgáltató aktívan készül a fizetős rendszer bevezetésére, így az ingyenesség megtartása mellett hamarosan feltétel lesz egy bankkártya és számlázási cím megadása is.

A Decathlon és a Nemzeti Közművek elektromobilitás segítéséért felelős leányvállalata az NKM Mobilitás Kft. tavaly kötött stratégiai megállapodást, amelynek értelmében közösen dolgoznak azon, hogy Magyarország elektromos autókkal is könnyebben átjárható legyen. A Decathlon az ország 24 pontján üzemeltet áruházakat, ezek közül első körben 12 mellé telepít a Mobiliti villámtöltőket. A DC töltőoszlopok mellé minden esetben kerül AC töltés is, ami torlódás vagy műszaki hiba estén segít a mielőbbi továbbjutáshoz. A munkák Székesfehérváron, Csömörön és Maglódon már elkezdődtek, és további 7 helyszínen is megkezdődtek már az előkészületek.

A helyszínek többségére egyelőre egyetlen villámtöltő kerül, de ahol indokoltnak látják, ott akár kettőt is felszerelnek. A legtöbb helyen a későbbi bővítésre is lesz lehetőség, ha a forgalom alapján ez szükségesnek tűnik.

Ahogy azt megtudtuk, a zalaegerszegi helyszín nem elsősorban a fontossága miatt lett második a sorban, egyszerűen csak a munkák ütemezése itt haladt a legjobban. A városban egyébként 2014 óta üzemel már egy CHAdeMO töltő, amit a Nissan támogatásával telepítettek a helyi sportcsarnok mellé (frissítés: egy éve nem megy, mert nem rendelte meg az önkormányzat a karbantartást), illetve egy CCS és CHAdeMO szabványt egyaránt támogató 50 kW-os Evopro töltő is. Ezek mellé nemrég az e-Mobi telepített 2 db 22 kW-os DC töltőt. A most beüzemelt Mobiliti töltők a 76-os és a 74-es számú főutak kereszteződésében állnak, így mindkét út forgalmát kerülő nélkül tudják szolgálni. Nappal a Decathlon mellett egyéb üzletek, éjjel pedig egy a nap 24 órájában nyitva tartó benzinkút szolgálja az átutazókat (sajnos éjjel csak automata kút üzemel, nincs shop). Ezzel az ellátottsággal Zalaegerszeg elhódította a legtöbb DC töltővel rendelkező vidéki város címét Hódmezővásárhelytől, miközben az ország második legnépesebb városában, Debrecenben továbbra is csak egy Nissanos CHAdeMO töltő üzemel (és néhány lassú AC).
