Elkészült a Mobiliti és a Decathlon második közös töltője

(Zárójeles frissítések olvasói visszajelzések alapján 2019. 02. 20.)

Kezdenek felpörögni az események. Nincs egy hónapja, hogy átadták Budaörsön a Decathlon és a Mobiliti együttműködésében készült első töltőszigetet, már be is üzemelték a második ilyen töltőt az sportáruház lánc Zalaegerszegi üzletének parkolójában. A Tritium gyártmányú villámtöltő DC csatlakozón keresztül 50 kW teljesítménnyel tudja kiszolgálni az autókat, függetlenül attól, hogy azok CCS vagy CHAdeMO szabványúak-e. A villámtöltőn sem kábeles, sem aljzatos Type2-es csatlakozás nincs, de a Mobiliti egy külön Ensto gyártmányú oszlopon két darab 22 kW-os Type2 csatlakozót is üzemeltet a helyszínen. A felfestés és a kitáblázás még nincs kész, azokat a következő napokban pótolják, ezért még előfordulhatnak olyan időszakok, amikor a töltőkhöz nem lehet odaállni.

Mobiliti villámtöltő a zalaegerszegi Decathlon parkolójában a 74-es és a 76-os út kereszteződésében.

Fontos tudni, hogy mindkét töltő az NKM TöltőPont applikációból indítható, amiben egyúttal a töltők állapota (foglalt, szabad, üzemen kívül, stb.) is ellenőrizhető még érkezés előtt. A Mobiliti töltők használata egyelőre ingyenes, de a szolgáltató aktívan készül a fizetős rendszer bevezetésére, így az ingyenesség megtartása mellett hamarosan feltétel lesz egy bankkártya és számlázási cím megadása is.

Hamarosan elkészül a felfestés is, ami néhány órára elérhetetlenné teszi majd a töltőt (de legalább addig sem kell várni a bekapcsolásra).

A Decathlon és a Nemzeti Közművek elektromobilitás segítéséért felelős leányvállalata az NKM Mobilitás Kft. tavaly kötött stratégiai megállapodást, amelynek értelmében közösen dolgoznak azon, hogy Magyarország elektromos autókkal is könnyebben átjárható legyen. A Decathlon az ország 24 pontján üzemeltet áruházakat, ezek közül első körben 12 mellé telepít a Mobiliti villámtöltőket. A DC töltőoszlopok mellé minden esetben kerül AC töltés is, ami torlódás vagy műszaki hiba estén segít a mielőbbi továbbjutáshoz. A munkák Székesfehérváron, Csömörön és Maglódon már elkezdődtek, és további 7 helyszínen is megkezdődtek már az előkészületek.

EZT OLVASTAD MÁR?  Hódmezővásárhelyen is használhatók az e-Mobi töltők
Minden villámtöltő mellé kötelezően telepíteni kellene egy pár AC csatlakozót is. A villámtöltő műszaki hibája vagy foglaltsága esetén nagy segítség.

A helyszínek többségére egyelőre egyetlen villámtöltő kerül, de ahol indokoltnak látják, ott akár kettőt is felszerelnek. A legtöbb helyen a későbbi bővítésre is lesz lehetőség, ha a forgalom alapján ez szükségesnek tűnik.

A töltőket a Villanyautósok Közösségének tagjai már le is tesztelték (fotó: Szabó András)

Ahogy azt megtudtuk, a zalaegerszegi helyszín nem elsősorban a fontossága miatt lett második a sorban, egyszerűen csak a munkák ütemezése itt haladt a legjobban. A városban egyébként 2014 óta üzemel már egy CHAdeMO töltő, amit a Nissan támogatásával telepítettek a helyi sportcsarnok mellé (frissítés: egy éve nem megy, mert nem rendelte meg az önkormányzat a karbantartást), illetve egy CCS és CHAdeMO szabványt egyaránt támogató 50 kW-os Evopro töltő is. Ezek mellé nemrég az e-Mobi telepített 2 db 22 kW-os DC töltőt. A most beüzemelt Mobiliti töltők a 76-os és a 74-es számú főutak kereszteződésében állnak, így mindkét út forgalmát kerülő nélkül tudják szolgálni. Nappal a Decathlon mellett egyéb üzletek, éjjel pedig egy a nap 24 órájában nyitva tartó benzinkút szolgálja az átutazókat (sajnos éjjel csak automata kút üzemel, nincs shop). Ezzel az ellátottsággal Zalaegerszeg elhódította a legtöbb DC töltővel rendelkező vidéki város címét Hódmezővásárhelytől, miközben az ország második legnépesebb városában, Debrecenben továbbra is csak egy Nissanos CHAdeMO töltő üzemel (és néhány lassú AC).

EZT OLVASTAD MÁR?  Nemzeti Töltő Infrastruktúra 2.0
„Villanyautósok Közössége által tesztelve”

 

Elektromos autót használsz?