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
auto
2024. 04. 26. péntek

A Reuters híre szerint a Volkswagen 2022 végére szeretné elérni az éves 1 millió elektromos járműves termelést. Ehhez 8 gyáregységet kívánnak ráállítani a MEB platformon alapuló elektromos autók gyártására.

  • Zwickau, Németország
  • Hannover, Németország
  • Emden, Németország
  • Drezda, Németország
  • Mlada Boleslav, Csehország
  • Chattanooga, Tennessee, Egyesült Államok
  • Foshan, Kína (FAW-Volkswagen közös vállalat)
  • Anting, Kína (SAIC Volkswagen közös vállalat)

A Volkswagen megosztja a MEB platformot a csoporton belüli márkákkal

A két kínai közös vállalat 600 ezer autó gyártásával tervez, Zwickauban pedig 2021-re tervezik elérni az éves 330 000 darab ID modell gyártását. A méretgazdaságosság érdekében az MEB elektromos jármű platformot megosztják a csoporton belül az Audi, Skoda, Seat és Porsche márkákkal is. Ezzel, hogy egyetlen platformra tesz fel mindet, a Volkswagen vállal ugyan egy kisebb kockázatot, de ha bejön, akkor 20 000 euró alá szoríthatják le az elektromos autók árát a méretgazdaságos gyártásnak köszönhetően.

A hagyományos gyártók korábban csak legyintettek, ha a Tesláról kérdezték őket, a közelmúltban Herbert Diess azonban már komoly piaci tényezőként beszélt a feltörekvő amerikai gyártóról. Hozzátette ugyanakkor, hogy „A kérdés az, képes lesz-e elég gyorsan bővíteni a termelését a tőkeintenzitás növekedésével?”

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.