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
auto
2024. 04. 23. kedd

A FleetNews beszámolója szerint a Renault úgy döntött, hogy az Egyesült Királyságban megszünteti az akkumulátor bérleti konstrukciót. A döntés hátterében az áll, hogy az autó értékvesztése kategóriájában nagyon alacsony, 3 év és 30 000 mérföld futás után a maradványérték legalább 42%. A francia gyártó véleménye szerint az ilyen magas maradványérték azt jelenti, hogy a vásárlók  számára kedvezőbb az autót megvásárolni, ezért az akkumulátor bérleti lehetőségre már nincs szükség.

A Renault nyilatkozata szerint: „Az, hogy csak a teljes vásárlás opciót tartjuk meg a kínálatban egyszerűsíti az ügyfelek számára a döntést, és összhangban áll a Renault ZE sorozat további tagjaival, valamint az Egyesült Királyságban az elektromos járművek piacával. Mivel egyre több vásárló választ elektromos autót az Egyesült Királyságban, a teljesen elektromos járművek maradványértéke jelentős mértékben javult, ráadásul a Zoe ebben élen jár, így az elektromos autónk megfizethetőbb, mint valaha.”

Az akkumulátor lízing korábbi bevezetésének egyik fő oka volt, hogy a Renault szerette volna a villanyautók beszerzési árát minél közelebb hozni a hasonló méretű dízel járművekhez, azonban napjainkra az elektromos autók felára jelentős mértékben lecsökkent.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.