PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTYwMHg1MDAtMDYxOC5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA2L2tpYS1ldi1yYW5nZS0xMzAweDYwMC0wNjE4LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTEzMDB4NjAwLTA2MTgucG5nIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= A Supercharger állomások alapvetően a hosszú távú utazásokon segítik a Tesla tulajdonosokat, ezért az ideális helyszín ezek számára elsősorban autópálya lehajtók közelében van. Azonban ahogy csökken a Teslák ára az olcsóbb, Model 3 és Model Y illetve a használt Model S-ek és X-ek megjelenésével, úgy növekszik az olyan vásárlók aránya, akik nem tudnak otthon tölteni a saját kertjükben vagy garázsukban. Az otthoni töltési lehetőséggel nem rendelkező Tesla tulajdonosok számára létfontosságú a gyors, belvárosi töltési lehetőség. Rájuk is gondolhatott a Tesla, amikor úgy döntöttek, hogy Berlin szívében, az EUREF Campus területén építik ki legújabb, nagy teljesítményű, Supercharger v3 töltőállomást. Jeroen van Tilburg, a Tesla európai töltőinfrastruktúra fejlesztésért felelős vezetője az eseményen elmondta: „Mostantól a városközpontokra is kiterjesztjük a töltőhálózatot azok érdekében, akiknek nincs lehetősége otthoni vagy munkahelyi töltésre, mivel elkötelezettek vagyunk azért, hogy mindenki számára egyszerűvé és kényelmessé tegyük a Tesla használatot.” A harmadik generációs Supercharger egyetlen ~400 kW-os átalakító egységről akár négy töltőcsatlakozót is képes akár 250 kW teljesítménnyel kiszolgálni úgy, hogy a rendelkezésre álló teljesítményt dinamikusan osztja szét a csatlakoztatott autók között. Ezzel a megoldással sokkal kisebb teljesítmény felhasználásával meg tudják oldani több autó egyidejű kiszolgálását, mintha minden oszlophoz biztosítani kellene a maximális teljesítményt. A rendelkezésre álló áram a közvélekedéssel ellentétben sokszor nem az autópályák mentén, hanem pont a városközpontokban képez akadályt a töltőtelepítések előtt. A helyszínválasztás további érdekessége, hogy egyes pletykák szerint a közelben lesz majd a Tesla európai tervezőközpontjának helyszíne is, így ez a lépés megerősíti a kiszivárgott információt. (frissítés: egy informátorunk cáfolta a pletykát) Berlin természetesen mindenképp nagyon fontos helyszín az amerikai gyártó számára, hiszen itt épül a Giga Berlin, amely az európai vásárlók számára is elhozza végre a Tesla Model Y típust. Berlinbe látogatott Elon Musk Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!