PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2lvbmlxLTUtbi8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pb25pcS01LW4vJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS9oeXUta2FtcGFueW9rLWlvbmlxNW4tYmFubmVyZWstNjAweDUwMC0wMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1bi1iYW5uZXJlay0xOTQweDUwMC0wMS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1bi1iYW5uZXJlay0xOTQweDUwMC0wMS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto
2024. 07. 27. szombat

Egy kompakttal, a legtöbb európai országban már idén ősztől rendelhetővé váló A3 Sportback plug-in hibrid változatával folytatja elektrifikációs offenzíváját az Audi. A teljes nevén A3 Sportback 40 TSFI e a Volkswagen Golf nyolcadik generációjától kapott hajtásrendszert alkalmazza, amelyben a belsőégésű motor szerepét egy 1,4-es, benzinnel táplálkozó TSFI tölti be. A négyhengeres szerkezet maximális teljesítménye 110 kW (148 lóerő), 1550 és 3500-as fordulatszám között pedig több mint 250 Nm nyomatékot képes leadni.

A tisztább hajtásmódról egy 80 kW-os szinkronmotor gondoskodik, melynek 330 Nm-es nyomatéka már a gyorsítás első pillanatától kezdve érezhető. A villanymotort a hatsebességes, duplakuplungos S tronic váltóval csomagolta együtt az Audi, épp úgy, mint ahogyan az autó elődjénél, az A3 Sportback e-tronnál is tette, ám ezúttal egy könnyebb, kompaktabb, és nagyobb teljesítménysűrűségű rendszer lett a végeredmény.

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

A két motor együttes munkája során 150 kW (201 lóerő) teljesítmény szabadul fel 350 Nm nyomatékkal. Egy dinamikus gyorsulás során akár 7,6 másodperc alatt el lehet érni a 100 km/h-t mozdulatlan pozícióból indulva, majd egészen 227 km/h-ig pörgethetjük a sebességmérőt. Az autóból hamarosan érkezik egy erősebb, sportosabb változat, ami vélhetően a Golf GTE technológiáját hordozza majd 180 kW teljesítménnyel.

A lítium-ion akkucsomag 13 kWh energiát tárol a hátsó üléssor alatt, majdnem másfélszer annyit, mint az A3 Sportback e-tron. A gyártó elmondása szerint semmilyen módosítás nem történt a 96 cellából felépített akkupakkban, mindössze a kémián fejlesztettek, ez eredményezett nagyobb kapacitást.

A régi NEDC-ben megadva 78 kilométer az autó hatótávolsága teljesen elektromos üzemmódban – két kilométerrel kevesebb, mint a Golf eHybridé –, de az Audi WLTP adatot is közzétett, eszerint 67 kilométer tehető meg újratöltés nélkül, hússzal több, mint az elődjével. Ami a feltöltést illeti, a németek nem bonyolították túl a folyamatot: a hibrid A3 kizárólag AC-t fogad, legfeljebb 2,9 kW teljesítménnyel. A villanymotor egészen 140 km/h-s sebességig képes működni, mielőtt belsőégésűre váltana az autó. Az elindulás minden esetben elektromos, legalábbis -28°C-os hőmérsékletig.

Az autót Németországban 37 471 eurós indulóáron vihetik haza a vásárlók, aki ennél nagyobb Audira vágyik, az az A6, A7, A8, Q5, és Q7 termékvonalak részeként szintén találhat magának konnektorról tölthető hibrid típust.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.