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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

Egy kompakttal, a legtöbb európai országban már idén ősztől rendelhetővé váló A3 Sportback plug-in hibrid változatával folytatja elektrifikációs offenzíváját az Audi. A teljes nevén A3 Sportback 40 TSFI e a Volkswagen Golf nyolcadik generációjától kapott hajtásrendszert alkalmazza, amelyben a belsőégésű motor szerepét egy 1,4-es, benzinnel táplálkozó TSFI tölti be. A négyhengeres szerkezet maximális teljesítménye 110 kW (148 lóerő), 1550 és 3500-as fordulatszám között pedig több mint 250 Nm nyomatékot képes leadni.

A tisztább hajtásmódról egy 80 kW-os szinkronmotor gondoskodik, melynek 330 Nm-es nyomatéka már a gyorsítás első pillanatától kezdve érezhető. A villanymotort a hatsebességes, duplakuplungos S tronic váltóval csomagolta együtt az Audi, épp úgy, mint ahogyan az autó elődjénél, az A3 Sportback e-tronnál is tette, ám ezúttal egy könnyebb, kompaktabb, és nagyobb teljesítménysűrűségű rendszer lett a végeredmény.

A két motor együttes munkája során 150 kW (201 lóerő) teljesítmény szabadul fel 350 Nm nyomatékkal. Egy dinamikus gyorsulás során akár 7,6 másodperc alatt el lehet érni a 100 km/h-t mozdulatlan pozícióból indulva, majd egészen 227 km/h-ig pörgethetjük a sebességmérőt. Az autóból hamarosan érkezik egy erősebb, sportosabb változat, ami vélhetően a Golf GTE technológiáját hordozza majd 180 kW teljesítménnyel.

A lítium-ion akkucsomag 13 kWh energiát tárol a hátsó üléssor alatt, majdnem másfélszer annyit, mint az A3 Sportback e-tron. A gyártó elmondása szerint semmilyen módosítás nem történt a 96 cellából felépített akkupakkban, mindössze a kémián fejlesztettek, ez eredményezett nagyobb kapacitást.

A régi NEDC-ben megadva 78 kilométer az autó hatótávolsága teljesen elektromos üzemmódban – két kilométerrel kevesebb, mint a Golf eHybridé –, de az Audi WLTP adatot is közzétett, eszerint 67 kilométer tehető meg újratöltés nélkül, hússzal több, mint az elődjével. Ami a feltöltést illeti, a németek nem bonyolították túl a folyamatot: a hibrid A3 kizárólag AC-t fogad, legfeljebb 2,9 kW teljesítménnyel. A villanymotor egészen 140 km/h-s sebességig képes működni, mielőtt belsőégésűre váltana az autó. Az elindulás minden esetben elektromos, legalábbis -28°C-os hőmérsékletig.

Az autót Németországban 37 471 eurós indulóáron vihetik haza a vásárlók, aki ennél nagyobb Audira vágyik, az az A6, A7, A8, Q5, és Q7 termékvonalak részeként szintén találhat magának konnektorról tölthető hibrid típust.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.