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 Megkezdődött Németországban a Volkswagen Golf nyolcadik generációjából származtatott két plug-in hibrid meghajtású típus értékesítése: az eHybrid jelzésű változat 39 781 euróról indul a hazai piacán, míg az erősebb GTE 41 667 eurónál kezdődik a 2020 végéig érvényes 16%-os áfával együtt. A 2019 őszén bemutatott új nemzedékkel egy alapos átszervezés kezdődik a Golf modellcsaládban. Kivonul a tisztán elektromos e-Golf, aminek a helyét a MEB padlólemezre épített ID. 3 veszi át, míg az MQB-alapú, belsőégésű motort is hordozó Golfok kínálata számos hibriddel bővül: a korábbi egy helyett két PHEV közül választhatnak a vásárlók, valamint az eTSI személyében az első 48V-os enyhe hibrid technológia is megjelent a családban. 2020 végéig összesen nyolc típus kerül a kínálatba valamilyen fajtájú hibrid rendszerrel a Golf és a hamarosan piacra kerülő új Golf Variant modellek között. A Golf eHybridet és a GTE-t ugyanaz a hajtáslánc mozgatja, ám az utóbbi közismerten a sportosság és a magas teljesítmény megtestesítője, így a hibrid rendszere 30 kW-tal nagyobb energia leadására képes (180 kW), mint az előbbié (150 kW). Az akkumulátor mérete azonos, 13 kWh, ami 50%-kal nagyobb, mint a Golf előző generációjában, így az elektromos hatótáv is mutatósabb. Pláne úgy, hogy a Volkswagen továbbra is a régi és bizonyítottan túlságosan megengedő NEDC szabvány szerint reklámozza a hatótávot a sajtóanyagában, így az eHybridhez 80 km tartozik, a GTE pedig 62 kilométert megy el kizárólag villanymotorral hajtva. Mindkét típus elektromos módban indul be mindenféle helyi károsanyag-kibocsátás nélkül, míg az 1,4-es turbófeltöltős benzinmotor nagyobb sebességnél, illetve az aksi lemerülése esetén lép akcióba. Ez természetesen a beállításokban személyre szabható, az E-MODE ugyanis például megengedi a tulajdonosnak az autópályás közlekedést is tisztán elektromosan. Az eHybrid a felső kategóriás Style felszereltségi csomagokkal vihető haza, a GTE pedig a megszokott módon saját egyéni sportorientált csomagját kapja. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!