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
auto
2024. 04. 23. kedd

Megkezdődött Németországban a Volkswagen Golf nyolcadik generációjából származtatott két plug-in hibrid meghajtású típus értékesítése: az eHybrid jelzésű változat 39 781 euróról indul a hazai piacán, míg az erősebb GTE 41 667 eurónál kezdődik a 2020 végéig érvényes 16%-os áfával együtt. A 2019 őszén bemutatott új nemzedékkel egy alapos átszervezés kezdődik a Golf modellcsaládban. Kivonul a tisztán elektromos e-Golf, aminek a helyét a MEB padlólemezre épített ID. 3 veszi át, míg az MQB-alapú, belsőégésű motort is hordozó Golfok kínálata számos hibriddel bővül: a korábbi egy helyett két PHEV közül választhatnak a vásárlók, valamint az eTSI személyében az első 48V-os enyhe hibrid technológia is megjelent a családban. 2020 végéig összesen nyolc típus kerül a kínálatba valamilyen fajtájú hibrid rendszerrel a Golf és a hamarosan piacra kerülő új Golf Variant modellek között.

A Golf eHybridet és a GTE-t ugyanaz a hajtáslánc mozgatja, ám az utóbbi közismerten a sportosság és a magas teljesítmény megtestesítője, így a hibrid rendszere 30 kW-tal nagyobb energia leadására képes (180 kW), mint az előbbié (150 kW). Az akkumulátor mérete azonos, 13 kWh, ami 50%-kal nagyobb, mint a Golf előző generációjában, így az elektromos hatótáv is mutatósabb. Pláne úgy, hogy a Volkswagen továbbra is a régi és bizonyítottan túlságosan megengedő NEDC szabvány szerint reklámozza a hatótávot a sajtóanyagában, így az eHybridhez 80 km tartozik, a GTE pedig 62 kilométert megy el kizárólag villanymotorral hajtva.

Mindkét típus elektromos módban indul be mindenféle helyi károsanyag-kibocsátás nélkül, míg az 1,4-es turbófeltöltős benzinmotor nagyobb sebességnél, illetve az aksi lemerülése esetén lép akcióba. Ez természetesen a beállításokban személyre szabható, az E-MODE ugyanis például megengedi a tulajdonosnak az autópályás közlekedést is tisztán elektromosan.

Az eHybrid a felső kategóriás Style felszereltségi csomagokkal vihető haza, a GTE pedig a megszokott módon saját egyéni sportorientált csomagját kapja.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.