Egy LEAF átépítéséből származó gyorsreagálású vészhelyzeti járművet mutatott be a Nissan, ezzel szemléltetve a tisztán elektromos meghajtás felhasználásának lehetőségeit a katasztrófavédelemben. Egy természeti csapást követően akár több napig is eltarthat a villamosenergia-hálózat helyreállítása, a legelső órák azonban kritikusak az emberi életek szempontjából. A helyszínre kiérkező villanyautók akkumulátorában ott van az életmentő műszerek működtetéséhez szükséges energia – egy Nissan LEAF esetében akár 62 kWh is –, amely egy sokkal tisztább, csendesebb, és hatékonyabb megoldást jelent a dízeles áramfejlesztőknél. A RE-LEAF koncepcióra felszerelt két külső vízálló, és egy belső töltőcsatlakozókon keresztül 110 és 230V közötti feszültséget igénylő készülékek nyerhetnek elektromosságot a lítium-ion aksiból (V2X), de a kétirányú töltési képességgel az autó a hálózatba is fel tudja tölteni az energiáját (V2G).
A képeken azonnal észrevehető, hogy a vészhelyzeti LEAF sokkal crossoveresebb formájú, mint egy átlagos példány a 10 éves, több mint 500 000 eladott darabbal büszkélkedő villanyautóból. A Nissan 70 mm-rel megemelte a hasát annak érdekében, hogy terepen, illetve törmelékeken is akadálytalanul mozoghasson, valamint az alvázat is megerősítette. Szélesebb lett a nyomtáv (elöl +90 mm, hátul +130 mm), a 17 colos kerekekre felkerültek a mindenféle terepre alkalmas gumik, köréjük pedig sárvédőket tett a gyártó.
A hátsó ülésektől megszabadultak a japánok, így jelentősen megnövekedett a mentéshez szükséges felszerelés szállítására alkalmas csomagtér. Ide egy 32 colos LED képernyőt helyezett el a Nissan, mozgó parancsnoki központtá alakítva a járművet, ahonnan koordinálható a mentés folyamata.
„Az elektromos járművek az egyik olyan technológiát képviselik, amely képes javítani az energiaszektor rugalmasságán. Azzal, hogy több ezer elérhető villanyautó van készenlétben, akár vészhelyzeti járműként, akár csak Vehicle-to-Grid technológiával a hálózatra csatlakoztatva, egyedülálló lehetőség nyílik virtuális erőművek létrehozására az energiaellátás biztosításához” – fogalmazott Helen Perry, a Nissan elektromos autóinak és infrastruktúrájának európai igazgatója.
A RE-LEAF működő prototípus, de nem említi a gyártó, hogy valóban használni tervezné az autót ebben a formájában katasztrófahelyzetben. Mindazonáltal a LEAF-et már számtalanszor bevetették vészhelyzeti energiaellátáshoz és szállításhoz Japánban 2011-es megjelenése óta, sőt, más Nissan járművek is részt vesznek az életmentésben elektromos hajtással.