Eldőlt, ki fizeti a tűzveszélyes elektromos autók akkucseréjét
Megállapodott a General Motors és az LG Electronics Inc. a tűzveszélyes akkumulátorokkal szerelt Chevrolet Bolt EV és EUV elektromos autók visszahívásával és akkucseréjével járó költségek elosztásáról. Az amerikai autógyártó óriás sajtóközleményben tudatta, hogy a mintegy 2 milliárd dolláros összeg oroszlánrészét, 1,9 milliárd dollárt beszállítópartnere fizeti.
Ez azonban csupán az egyik része a régóta húzódó problémának. Az Automotive News információi szerint a két Chevrolett modell gyártásának újraindítását ismét elhalasztották, ezúttal október 29-ig, mert nem érkezett elég akkumulátor az LG-től. Emiatt a hibás modulok cseréjével sem halad a GM, habár néhány kereskedésbe már megérkeztek a csereaksik. A Bolt EV és EUV gyártása az Orion összeszerelő-üzemben augusztus 23. óta szünetel.
A két cég együttműködése egyébként sokkal mélyebbre nyúlik a Bolt elektromos autóknál, hiszen a General Motors következő generációs villanyautóit működtető Ultium akkumulátorrendszer is a kooperáció eredménye. Az úgynevezett Ultium Cells LLC közös vállalkozás első gyára már épül Ohio államban, de a partnerek már egy második, 2,3 milliárd dolláros akkumulátorgyártó létesítmény megépítését is bejelentették, amely 2023-ban indulna el Tennessee államban.
„Az LG értékes és elismert szállítója a GM-nek, és örömmel fogadjuk ezt a megállapodást” – mondta Shilpan Amin, a GM globális beszerzési és ellátási láncért felelős alelnöke. „Mérnöki és gyártási csapatunk továbbra is együttműködik az új akkumulátormodulok gyártásának felgyorsítása érdekében, és várhatóan még ebben a hónapban megkezdjük ügyfeleink járműveinek javítását.”