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
auto
2024. 03. 19. kedd

Akik részt vettek az elmúlt hónapokban megrendezett villanyautós találkozóinkon, azok már élőben is láthatták a Dongfeng első autóit, amik Magyarországra érkeztek, és akár tesztvezetésre is elvihették a Seres 3 névre keresztelt tisztán elektromos városi terepjáróját. A többség azonban valószínűleg csupán annyit tud az igencsak árulkodó márkanévből kitalálni, hogy egy kínai származású cégről van szó, de emblémát, vagy jellegzetes stílusjegyeket már nem tudna a vállalathoz kötni.

Ez persze nem is annyira meglepő, hiszen Kína egyik legnagyobb járműgyártó csoportjaként működő Dongfeng Motor Corporation új jövevény hazánkban, az elektromobilitás terjedését vizslató szemmel nézve azonban hatalmas lehetőséget hordoz magában.

Egyrészről a most ősszel kezdődő forgalmazásával a Seres 3 hazánk legelső kínai villanyautója – amennyiben az egyébként egy kínai modell átmárkázásával készült, Kínában gyártott, de román márkanév alatt forgalmazott Dacia Springet nem számoljuk –, ezáltal fontos szerephez jut abban, hogy segítsen a hazai autóvásárlóknak megbarátkozni a kínai nevekkel és technológiákkal. Nem is csak megbarátkozni, hanem leküzdeni minden alaptalan tévhitet: nem, nem fog szétesni alattunk az autó, és még csak abba sem fogunk belehalni, ha véletlenül lepadkázzuk a felnit.

Remekeltek a kínaiak az európai törésteszteken

Másrészről azért is érdemes lesz odafigyelni erre a gyártóra, mert bár csak nemrég érkezett hozzánk, modellkínálatában máris három villanyautót találunk a honlapján három különböző szegmensben.

A hagyományos meghajtású Glory 500 modell átalakításából született Seres 3-at egy korábbi cikkünkben már részletesen bemutattuk, így most csak a lényegesebb műszaki adatokat foglaljuk össze. A 4385 mm hosszú, 1850 mm széles, 1650 mm magas, és 2655 mm tengelytávon elnyúló elsőkerék-meghajtású modell motorteljesítménye 120 kW-on tetőzik, a legnagyobb elérhető nyomaték pedig 300 Nm. A lítium-vasfoszfát kémiájú akkumulátor kapacitása nettó 52,56 kWh, ez arra elég, hogy ideális körülmények között az európai WLTP szabvány szerint vegyes ciklusban 329 kilométert menjen el egy töltéssel a Seres 3.

Újabb kínai villanyautó jön Magyarországra

Az ötszemélyes SUV ára Magyarországon bruttó 13 millió 290 ezer forintról indul, azaz ha ismét megnyílna az állami támogatás változatlan feltételek mellett, akkor az autó 1,5 milliós támogatásra lenne jogosult. Részletes árlista egyelőre nem elérhető.

Ennél olcsóbban is lehet villanyautót venni a Dongfengtől, merthogy az S50EV már bruttó 10.890.000 forintért elvihető lesz, s így még a 2,5 milliós állami támogatásra is jogosult lenne. Az elektromos szedán a Kínában forgalmazott Nissan Sylphy ikertestvére, a 4700 mm hosszú, 1790 mm széles, 1550 mm magas jármű öt személy utazását teszi lehetővé. Az autó maximális teljesítménye 120 kW 280 Nm nyomatékkal, az 57,2 kWh-s akkukapacitás pedig a kínai piacon használatos NEDC szabvány szerint 415 kilométer hatótávolságra elegendő, ami európai mértékkel körülbelül 335 km lehet.

A kínálat legizgalmasabb tagja kétségkívül a Seres SF5 lesz, mely a cég honlapja szerint tisztán elektromos és plug-in hibrid autóként is megérkezik hazánkba, várhatóan még 2021 utolsó negyedévében. A közepes méretű SUV nem állt be a hagyományosan kínai stílusjegyeket hordozó, kissé idegen, és unalmas dizájnú társainak sorába, helyette egy, az európai ízlésvilághoz jobban közelítő, korszerű, dinamikus külsővel ruházták fel.

A sportosság nem csupán a látványvilág eleme, hanem a vezetési élményt is uralni fogja, hiszen hajtáslánca két villanymotorból áll, az összkerékmeghajtás teljesítménye pedig 510 kW, azaz 684 lóerő. Ehhez bámulatos 1040 Nm nyomaték társul, nem véletlen, hogy a 4700 mm hosszú, 1930 mm széles, és 1626 mm magas sportterepjáró 3,5 másodperc alatt felér 0-ról 100 km/h-ra, és akár 255 km/h-val is képes száguldani. A motorokat egy 90 kWh-s akkucsomag látja el energiával, a hatótávolság pedig a NEDC szerint 500 kilométer. A modell vételára egyelőre nem ismert.

Aki szeretne még több információt megtudni a Dongfeng újdonságairól, annak kiváló lehetőség erre az október 16-i, szombati villanyautós találkozónk Miskolctapolcán, ahol a Seres 3 tesztvezetésére is lehet jelentkezni.

Egy hét múlva villanyautós találkozó Miskolctapolcán

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.