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 Fékezhetetlennek tűnik az elektromos autók népszerűsége hazánkban, hónapról hónapra egyre több károsanyag-kibocsátásmentesen működő gépjárműre szerelik fel a zöld rendszámot, és ez a hihetetlen lendület 2021 utolsó hónapjában sem szakadt meg. Sőt, soha nem láttunk még ekkora növekedést egy hónap leforgása alatt. 2021 decemberében összesen 2088 jármű kapta meg a megkülönböztetésre szolgáló zöld színű rendszámpárt, s ezzel 42.622 darabra nőtt a hazai zöld rendszámos gépjárműállomány. A teljesen elektromos meghajtású modellek 5E kategóriája 1522 járművel gyarapodott, ez ismét új rekord, s kereken 300 darabbal több, mint amit novemberben elkönyveltünk. Hatótávnövelő elektromos autóból is többet regisztráltak decemberben (376 db), mint novemberben (367 db), ám ugyanez már nem mondható el a konnektorról tölthető hibridekre, ahol egy meglehetősen hullámzó tendenciát látunk. Decemberben 190 ilyen autó kapott zöld színű rendszámot, 13-mal kevesebb, mint novemberben. Az 5Z, azaz az egyéb nulla emissziós járművek csoportjában ezúttal sem történt változás. A grafikonon látszik, hogy a decemberi adatok már tavaly is kiugróak voltak az idősorban, akkor 756 tisztán elektromos, 487 hatótávnövelő elektromos, és 201 tölthető hibrid kapott engedélyt a magyar utakon való közlekedésre, ez összesen 1444 új zöld rendszámos autót jelent (egy tévesen besorolt autó kikerült az 5Z kategóriából). Az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest tehát a villanyautó-regisztráció kicsivel több mint duplájára növekedett (201,3%), a hatótávnövelő járműveknél közel 22,8%-os csökkenés történt, a plug-in hibridekből pedig 5,5%-kal regisztráltak kevesebbet 2021 decemberében. A múlthavi 2088 zöld rendszámos regisztrációnak 72,9%-a volt tisztán elektromos, 18%-a hatótávnövelő elektromos, és 9,1% plug-in hibrid. Ha a teljes jelenlegi zöld rendszámos állományt nézzük, akkor a villanyautók 50,5%-on állnak, a hatótávnövelő járművek 30,7%-ot hasítottak ki, a tölthető hibridek részesedése pedig körülbelül 18,8%, míg az egyéb zéró emissziós (hidrogén üzemanyagcellás) autók elenyésző arányban vannak jelen Magyarországon. A Belügyminisztérium adatai szerint 2021-ben összesen 8978 tisztán elektromos járművet regisztráltak az országban. A héten beszámoltunk a hazai újautó-eladásokról is: összesen 4311 db tisztán elektromos új autót adtak el, azaz körülbelül 4667 darab használt villanyautó kapott rendszámot (az adat nem feltétlenül pontos, hiszen egyéb gépjárművek, például motorkerékpárok is kaphatnak zöld rendszámot, de ezek száma egyelőre jelentéktelennek mondható). A vártnál több villanyautót adtak el tavaly hazánkban 2021-ben egyébként összesen 121.920 személyautó talált gazdára hazánkban újonnan, és 132.205 külföldről behozott autót regisztráltak. A 20 legnépszerűbb importmodell között egyetlen tisztán elektromos autót találunk, a BMW i3-at, amiből 139 db érkezett az országba. Dátum Kategória szerinti bontás Területi eloszlás Összesen 5E 5N 5P 5Z Budapest Vidék 2020. december 31. 12.566 8701 5856 0 12.311 14.812 27.123 2021. január 31. 12.957 8981 6004 0 12.626 15.316 27.942 2021. február 28. 13.368 9264 6192 0 12.962 15.862 28.824 2021. március 31. 13.895 9664 6389 0 13.353 16.595 29.948 2021. április 30. 14.411 10.030 6574 1 13.729 17.287 31.016 2021. május 31. 14.879 10.410 6763 1 14.099 17.954 32.053 2021. június 30. 15.440 10.826 6954 1 14.589 18.632 33.221 2021. július 31. 16.045 11.196 7113 2 15.052 19.304 34.356 2021. augusztus 31. 16.901 11.612 7293 2 15.526 20.282 35.808 2021. szeptember 30. 17.771 12.008 7461 2 16.016 21.226 37.242 2021. október 31. 18.800 12.342 7609 2 16.622 22.131 38.753 2021. november 30. 20.022 12.709 7812 2 17.313 23.232 40.545 2021. december 31. 21.544 13.085 8002 2 18.223 24.410 42.633 forrás: BM Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!