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
auto
2024. 04. 26. péntek

Saját akkut fejlesztenek az Aston Martin villanyautókhoz

elektromos autó

Harangoztak már be komoly villanyautós terveket az Aston Martinnál, majd jócskán visszafaragták őket, az viszont látszik, hogy apránként a brit sportautó-gyártónál is készülődnek az elektromos jövőre: most bejelentették, hogy közös akkumulátorfejlesztésbe kezdenek az Egyesült Királyság egyik vezető akkuszakértőjével.

Aston Martin V6: villanyautózás 6 év múlva

A Britishvolttal kötött együttműködés értelmében a partnerek kifejezetten nagy teljesítményű járművekhez készülő következő generációs akkucella és akkumulátortechnológia tervezésén és fejlesztésén fognak közösen dolgozni, beleértve a saját tervezésű akkupakkot, modulokat, és BMS-t. A Britishvolt és az Aston Martin abban bízik, hogy az új hengeres cellák a töltési idő, a hatótáv, valamint a többszörösen megismételhető versenypályás teljesítménykivétel terén is új szintet ér el. A technológia a brit autómárka legelső tisztán elektromos modelljében debütálhat, amely a tervek szerint 2025-ben kerül piacra.

A Britishvolt jelenleg már építi első akkugyártó gigafactory-ját Northumberlandben, amelynek első szakasza 2024-ben kezdheti meg a termelést. A létesítmény négy szakaszban éri el teljes méretét, az évtized végére a teljes kapacitása meghaladja majd a 38 GWh-t, s ezáltal évi jóval több mint 300.000 elektromos járművet lát el akkumulátorral.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.