2 milliárd eurós gyárat épít a VW a Trinitynek
A Trinity kétség kívül a VW csoport legfontosabb projektje, hiszen az új modell gyakorlatilag a mostani MEB utódjául szolgáló SSP platform első autója lesz.
Most a fejlesztéshez kapcsolódó gyárépítésről tudtunk meg többet a cég sajtóközleményéből.
Négy év múlva
Aki esetleg lemaradt a Trinity által kínált újdonságokról, azoknak a cikk végén linkeltem egy korábbi írásunkat erről, ott minden részletet megtalálni. A lényeg talán annyi, hogy az új SSP platform a jelenleginél nagyobb, 700 kilométeres hatótávú, gyorsabban tölthető, hardveresen a 4-es szintű önvezetésre felkészített, digitális szolgáltatásokban bővelkedő, és a mainál jóval gyorsabban és olcsóbban gyártható autókat ígér.
A vállalat friss bejelentése szerint a kulcsfontosságú új autók gyártóbázisa Wolfsburgban épül fel, és a projekt 2 milliárd euróba kerül.
A VW Csoport felügyelőbizottsága már jóvá is hagyta a beruházást. Első hallásra azt gondolhatnánk, hogy valamelyik meglévő csarnokot alakítják át, de a közlemény a város Warmenau negyedéről ír. A VW híres központi gyárát északról az Aller folyó határolja, Warmenau pedig ennek túlpartján kezdődik – feltehetőleg a jelenlegi üzem területével szomszédos, a folyó és az országút közötti területet szemelték ki. A tervek szerint összesen 40 millió autót gyártanak majd itt le.

Az építkezés már 2023 folyamán megkezdődik, és a vállalat hangsúlyozza, hogy teljes mértékben be fogják tartani a vonatkozó építési és környezetvédelmi szabályokat. A karbonsemlegesre tervezett Trinity autók 2026-tól kerülhetnek gyártásba, az új üzem pedig az egész csoport számára mintául fog szolgálni. A terv az, hogy 2030-ig a régi gyár területén is megkezdődjön az SSP platformra épülő új modellek gyártása.
A cég azt is kiemeli, hogy a 2026-ban érkező autóknál a 10 órás gyártási sebességet célozzák meg példányonként, ennek elősegítésére pedig kevesebb alkatrészből kevesebb változat készül majd, több automatizációt használnak, és újfajta gyártósorokat, illetve logisztikát alakítanak ki. Mint emlékezetes, Herbert Diess, a VW vezére tavaly arról beszélt, hogy míg a Tesla Model 3 10 óra alatt készül el, a VW ID.3 összeszereléséhez háromszor ennyi idő kell, és ezen muszáj változtatniuk.