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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

2 milliárd eurós gyárat épít a VW a Trinitynek

A Trinity kétség kívül a VW csoport legfontosabb projektje, hiszen az új modell gyakorlatilag a mostani MEB utódjául szolgáló SSP platform első autója lesz.

Most a fejlesztéshez kapcsolódó gyárépítésről tudtunk meg többet a cég sajtóközleményéből.

Négy év múlva

Aki esetleg lemaradt a Trinity által kínált újdonságokról, azoknak a cikk végén linkeltem egy korábbi írásunkat erről, ott minden részletet megtalálni. A lényeg talán annyi, hogy az új SSP platform a jelenleginél nagyobb, 700 kilométeres hatótávú, gyorsabban tölthető, hardveresen a 4-es szintű önvezetésre felkészített, digitális szolgáltatásokban bővelkedő, és a mainál jóval gyorsabban és olcsóbban gyártható autókat ígér.

A vállalat friss bejelentése szerint a kulcsfontosságú új autók gyártóbázisa Wolfsburgban épül fel, és a projekt 2 milliárd euróba kerül.

A VW Csoport felügyelőbizottsága már jóvá is hagyta a beruházást. Első hallásra azt gondolhatnánk, hogy valamelyik meglévő csarnokot alakítják át, de a közlemény a város Warmenau negyedéről ír. A VW híres központi gyárát északról az Aller folyó határolja, Warmenau pedig ennek túlpartján kezdődik – feltehetőleg a jelenlegi üzem területével szomszédos, a folyó és az országút közötti területet szemelték ki. A tervek szerint összesen 40 millió autót gyártanak majd itt le.

Forrás: Google

Az építkezés már 2023 folyamán megkezdődik, és a vállalat hangsúlyozza, hogy teljes mértékben be fogják tartani a vonatkozó építési és környezetvédelmi szabályokat. A karbonsemlegesre tervezett Trinity autók 2026-tól kerülhetnek gyártásba, az új üzem pedig az egész csoport számára mintául fog szolgálni. A terv az, hogy 2030-ig a régi gyár területén is megkezdődjön az SSP platformra épülő új modellek gyártása.

A cég azt is kiemeli, hogy a 2026-ban érkező autóknál a 10 órás gyártási sebességet célozzák meg példányonként, ennek elősegítésére pedig kevesebb alkatrészből kevesebb változat készül majd, több automatizációt használnak, és újfajta gyártósorokat, illetve logisztikát alakítanak ki. Mint emlékezetes, Herbert Diess, a VW vezére tavaly arról beszélt, hogy míg a Tesla Model 3 10 óra alatt készül el, a VW ID.3 összeszereléséhez háromszor ennyi idő kell, és ezen muszáj változtatniuk.

Három forradalmi innovációt is hoz a Volkswagen Trinity EV

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.