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 A Trinity kétség kívül a VW csoport legfontosabb projektje, hiszen az új modell gyakorlatilag a mostani MEB utódjául szolgáló SSP platform első autója lesz. Most a fejlesztéshez kapcsolódó gyárépítésről tudtunk meg többet a cég sajtóközleményéből. Négy év múlva Aki esetleg lemaradt a Trinity által kínált újdonságokról, azoknak a cikk végén linkeltem egy korábbi írásunkat erről, ott minden részletet megtalálni. A lényeg talán annyi, hogy az új SSP platform a jelenleginél nagyobb, 700 kilométeres hatótávú, gyorsabban tölthető, hardveresen a 4-es szintű önvezetésre felkészített, digitális szolgáltatásokban bővelkedő, és a mainál jóval gyorsabban és olcsóbban gyártható autókat ígér. A vállalat friss bejelentése szerint a kulcsfontosságú új autók gyártóbázisa Wolfsburgban épül fel, és a projekt 2 milliárd euróba kerül. A VW Csoport felügyelőbizottsága már jóvá is hagyta a beruházást. Első hallásra azt gondolhatnánk, hogy valamelyik meglévő csarnokot alakítják át, de a közlemény a város Warmenau negyedéről ír. A VW híres központi gyárát északról az Aller folyó határolja, Warmenau pedig ennek túlpartján kezdődik – feltehetőleg a jelenlegi üzem területével szomszédos, a folyó és az országút közötti területet szemelték ki. A tervek szerint összesen 40 millió autót gyártanak majd itt le. Forrás: Google Az építkezés már 2023 folyamán megkezdődik, és a vállalat hangsúlyozza, hogy teljes mértékben be fogják tartani a vonatkozó építési és környezetvédelmi szabályokat. A karbonsemlegesre tervezett Trinity autók 2026-tól kerülhetnek gyártásba, az új üzem pedig az egész csoport számára mintául fog szolgálni. A terv az, hogy 2030-ig a régi gyár területén is megkezdődjön az SSP platformra épülő új modellek gyártása. A cég azt is kiemeli, hogy a 2026-ban érkező autóknál a 10 órás gyártási sebességet célozzák meg példányonként, ennek elősegítésére pedig kevesebb alkatrészből kevesebb változat készül majd, több automatizációt használnak, és újfajta gyártósorokat, illetve logisztikát alakítanak ki. Mint emlékezetes, Herbert Diess, a VW vezére tavaly arról beszélt, hogy míg a Tesla Model 3 10 óra alatt készül el, a VW ID.3 összeszereléséhez háromszor ennyi idő kell, és ezen muszáj változtatniuk. Három forradalmi innovációt is hoz a Volkswagen Trinity EV Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!