Hivatalos belső fotók a VW elektromos mikrobuszáról

Holnap (március 9.) este 7 órakor végre bemutatkozik a Volkswagen ID.Buzz, azaz a német gyártó tisztán elektromos, MEB padlólemezre építkező kisbusza, amely első körben 5 üléses személyszállító, illetve áruszállító változatban kerül piacra. Később érkezik a hosszabb tengelytávú verzió, amely 7 személyes kivitelben is kapható lesz. Herbert Diess, a Volkswagen Csoport igazgatója nem is titkolja, hogy ez a projekt a szíve csücske.

A világpremiert megelőzően a gyártó néhány belső fotót és műszaki adatot is nyilvánosságra hozott. A belső képek komoly újdonságokat nem hordoznak, lévén január végén már kikerült néhány nem hivatalos fotó az internetre. A nem hivatalos fotókból már tudtuk, hogy az 5 személyes verzió hátsó ülése egyharmad-kétharmad arányban lesz dönthető, azaz nem kap három különálló ülést.

A gyári fotókon szemből is megmutatták a hátsó üléssort, így egyértelműen kiderült, hogy csak a két szélső ülésre jutott isofix rögzítési pont, így egy háromgyermekes családnak még ez a hatalmas autó sem feltétlenül kompromisszummentes. Az már egyáltalán nem meglepő, hogy a legtöbb személyautó hátsó sora csak két utasnak tartalmaz kényelmesen megformázott ülőhelyet, de a mikrobusztól azért elvártuk volna, hogy 5 személy kényelmes szállítására valóban alkalmas legyen, azaz hátul 3 személynek kialakított üléseket kapjon.

A csomagtér méretére viszont senki sem panaszkodhat. Az ID.Buzz 5 személyes változatának csomagtere 1121 literes, az ID.Buzz Cargo pedig 3,9 köbméteres raktérrel rendelkezik az első sor mögé beszerelt raktérelválasztó fal mögött.

A sajtóközleményből azt is megtudtuk, hogy a Buzz színválasztéka hét egyszínű és négy kéttónusú skálából áll majd. A kétszínű változatok esetében a fehéret üde színekkel kombinálják, amely a beltérben is visszaköszön, azaz a külső szín megjelenik az üléspárnákon, ajtókárpiton, műszerfalon is. Az autó a T1 (első generációs Transporter) stíluselemeit tartalmazza, valamint néhány Buzz motívum díszíti a belsőt. Praktikus kiegészítőket is kapunk majd, például sörnyitót és jégkaparót.

A fenntarthatóság jegyében a buszban egyáltalán nincsenek állati eredetű anyagok. A bőr helyett hasonló tulajdonságú és tapintású helyettesítő anyagokat alkalmaznak. A kormánykerék poliuretánból készül, de ugyanolyan minőségi megjelenést kölcsönöz, mintha bőr lenne és a tapintása is hasonló. Az üléshuzatok, padló- és tetőburkolatok újrahasznosított anyagok felhasználásával készülnek. Az egyik szövet alapanyaga SEAQUAL® fonal, melynek szálai kb. 10 százalék tengeri műanyag és kb. 90 százalék PES (újrahasznosított PET palack). A Buzz az első olyan Volkswagen, amely 71%-ban tartalmaz újrahasznosított anyagokat.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.