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 Holnap (március 9.) este 7 órakor végre bemutatkozik a Volkswagen ID.Buzz, azaz a német gyártó tisztán elektromos, MEB padlólemezre építkező kisbusza, amely első körben 5 üléses személyszállító, illetve áruszállító változatban kerül piacra. Később érkezik a hosszabb tengelytávú verzió, amely 7 személyes kivitelben is kapható lesz. Herbert Diess, a Volkswagen Csoport igazgatója nem is titkolja, hogy ez a projekt a szíve csücske. https://www.youtube.com/watch?v=O-mnVsPklcM A világpremiert megelőzően a gyártó néhány belső fotót és műszaki adatot is nyilvánosságra hozott. A belső képek komoly újdonságokat nem hordoznak, lévén január végén már kikerült néhány nem hivatalos fotó az internetre. A nem hivatalos fotókból már tudtuk, hogy az 5 személyes verzió hátsó ülése egyharmad-kétharmad arányban lesz dönthető, azaz nem kap három különálló ülést. fotó: karlschubo / reddit / electricvehicles A gyári fotókon szemből is megmutatták a hátsó üléssort, így egyértelműen kiderült, hogy csak a két szélső ülésre jutott isofix rögzítési pont, így egy háromgyermekes családnak még ez a hatalmas autó sem feltétlenül kompromisszummentes. Az már egyáltalán nem meglepő, hogy a legtöbb személyautó hátsó sora csak két utasnak tartalmaz kényelmesen megformázott ülőhelyet, de a mikrobusztól azért elvártuk volna, hogy 5 személy kényelmes szállítására valóban alkalmas legyen, azaz hátul 3 személynek kialakított üléseket kapjon. A csomagtér méretére viszont senki sem panaszkodhat. Az ID.Buzz 5 személyes változatának csomagtere 1121 literes, az ID.Buzz Cargo pedig 3,9 köbméteres raktérrel rendelkezik az első sor mögé beszerelt raktérelválasztó fal mögött. A sajtóközleményből azt is megtudtuk, hogy a Buzz színválasztéka hét egyszínű és négy kéttónusú skálából áll majd. A kétszínű változatok esetében a fehéret üde színekkel kombinálják, amely a beltérben is visszaköszön, azaz a külső szín megjelenik az üléspárnákon, ajtókárpiton, műszerfalon is. Az autó a T1 (első generációs Transporter) stíluselemeit tartalmazza, valamint néhány Buzz motívum díszíti a belsőt. Praktikus kiegészítőket is kapunk majd, például sörnyitót és jégkaparót. A fenntarthatóság jegyében a buszban egyáltalán nincsenek állati eredetű anyagok. A bőr helyett hasonló tulajdonságú és tapintású helyettesítő anyagokat alkalmaznak. A kormánykerék poliuretánból készül, de ugyanolyan minőségi megjelenést kölcsönöz, mintha bőr lenne és a tapintása is hasonló. Az üléshuzatok, padló- és tetőburkolatok újrahasznosított anyagok felhasználásával készülnek. Az egyik szövet alapanyaga SEAQUAL® fonal, melynek szálai kb. 10 százalék tengeri műanyag és kb. 90 százalék PES (újrahasznosított PET palack). A Buzz az első olyan Volkswagen, amely 71%-ban tartalmaz újrahasznosított anyagokat. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!