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 Túl van a bokrétaavatón a BMW új debreceni gyára, azaz elkészült az épület tartószerkezete, ami jelentős mérföldkő az építkezésben. 26 méteres lett a gyár legmagasabb pontja. Modern és környezetbarát A festőüzem, úgy általában véve az autógyárak legmocskosabb része – na nem a belső tisztaságra gondolunk, hiszen arra nagyon oda kell figyelniük, hanem az ott használt kemikáliák által okozott környezeti terhelésre. Így örömmel olvastuk a BMW friss sajtóközleményében, hogy a magyar gyár festőüzeme a korábbiaknál szigorúbb fenntarthatósági és energiahatékonysági normáknak felel meg. A 90.000 négyzetméter alapterületű, háromszintes, 26 méter magas épületrész a projekt egyik legkomplikáltabb eleme, amely az autógyártó szerint később mintaként fog szolgálni a jövő BMW gyárai számára. Forrás: BMW Az iFACTORY nevű koncepció szerint épülő gyár a fő tervezési szempontjai a hatékonyság, a fenntarthatóság és a digitális megoldások kiaknázása voltak. A gyártás során mesterséges intelligenciát és virtualizációs megoldásokat is használnak majd. A gyártás vízigényét azzal csökkentik, hogy újrahasznosítják az esővizet, mindemellett megújuló energiát is igénybe vesznek majd, és 4500 fát is ültetnek. Forrás: BMW Bár a gyártás csak két év múlva indul majd, a gyártósorokat és technológiákat már most virtuálisan tesztelik, finomítják, gyakorlatilag digitális verzióban üzembe helyezik és kipróbálják. A több, mint 400 hektáron elterülő üzem teljes értékű autógyár lesz, présüzemmel, karosszériaépítő részleggel, fényezőműhellyel, de az akkupakkokat is helyben szerelik majd össze. Jelenleg úgy tudjuk, a környékre települő EVE akkugyár lesz a cellák egyik beszállítója. Az üzemben a BMW teljesen új, Neue Klasse névre hallgató villanyautó generációját gyártják majd, ami Debrecenben debütál 2025-ben. A tervek szerint 1500 munkavállalóval kezdenek majd a gyárban. Akkumulátor-összeszerelő üzem is épül a BMW debreceni gyárában 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!