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
auto
2024. 04. 27. szombat

Elektromos kisautókat fog gyártani Európában a Kia

üzlet

Évi 1,6 millió autó, a márka teljes globális értékesítésének 37%-a gurulhat ki tisztán elektromos meghajtással a Kia gyáraiból 2030-ra, többek között ez a stratégiai célkitűzés is elhangzott a dél-koreai autógyártó vállalat Szöulban tartott Befektetői Napján.

A frissített célokat és részleteket Ho Sung Song, a Kia elnöke és vezérigazgatója ismertette, aki azt is elmondta, hogy folytatódik a márka átalakulása hagyományos autógyártóból fenntartható mobilitási megoldások szolgáltatójává. Ez pedig minden eddiginél ambiciózusabb célkitűzéseket jelent: 2026-ra évi 1 millió villanyautó gyártása a terv, amely 25%-os növekedés a tavaly bejelentett célokhoz képest, a 2030-ra kitűzött évi 1,6 millió elektromos autó pedig 33%-kal több, mint amivel korábban számolt a Kia. 2027-re egy 15 modellből álló villanyautó-palettát épít fel a márka, amely szintén előrelépés az eddig hangoztatott 14 modellhez képest. Az újonnan bevezetett elektromos modellek között találjuk majd a nemrég bemutatott EV9 SUV-t, valamint az EV5-öt is.

Európai rekordot döntött a Kia 2022-ben

A vállalat termékstratégiájának egyik fontos eleme, hogy szoftver által definiált járműveket (SDV) fejlesszen, így az EV9 over-the-air (OTA) frissíthetőséggel érkezik, a Kia Connect Store-on keresztül pedig további fejlesztések vásárlására lesz lehetőség. Emellett az EV9 lesz az első Kia modell, amely Highway Driving Pilot vezetési asszisztenssel érkezik, amely feltételes, hármas szintű autonóm vezetést kínál.

Az elektrifikáció kapcsán fontos részlet, hogy a stratégiai modelleket a Kia helyben kívánja összeszerelni az egyes régióknak, ahelyett, hogy mindenhova koreai gyáraiból szállítana. Európában például kis és közepes méretű villanyautók gyártása indulhat meg, miután a cég vezetőinek tapasztalatai szerint ez a kategória húzza az értékesítést. Hogy ez a szlovákiai gyár átalakítását, vagy pedig egy teljesen új létesítmény építését jelenti, egyelőre nem tudni.

Villanyautó teszt: Kia EV6 e228 RWD

Az Amerikai Egyesült Államokban, Kínában és Indiában szintén gyártani fog a Kia. A kutatás, fejlesztés, és elektromosautó-gyártás globális központja továbbra is Dél-Korea marad, ahol a legelső kizárólag villanyautókhoz épített gyár is elkészül 2024-re.

A Kia kiemelte továbbá, hogy a kifejezett célra épített járművekkel (PBV) kapcsolatban is folyamatban vannak projektek, épül egy gyár Koreában, 2025-ben pedig bemutatkozik egy modell, amely különböző karosszériatípusokban, gördeszka-padlólemezen, sokféle méretben és formában elkészíthető lesz, s ezáltal különféle üzletágakban lehet majd munkára fogni. Ezen felül készül egy robottaxi is, egy áru- és ételszállításra kialakított kis méretű jármű, valamint egy nagyobb modell, amely helyettesítheti a tömegközlekedést, vagy akár guruló irodaként is működhet.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.