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 Az elektromos járművek térhódítása megállíthatatlan, és egyre több vállalat elindította – vagy az anyacége írja elő -, a flotta elektrifikációját. De mi az, amit minden vállalatvezetőnek tudnia kell az elektromos autók és az elektromos flották üzemeltetése kapcsán? Ebben a cikkben erre keressük a választ, és bemutatjuk, hogy lehet áthidalni vagy megelőzni a bevezetés során jelentkező nehézségeket az elektromos járművek vállalati alkalmazásában. Mikor kezdenek a vállalatok elektromos autó flottákban gondolkozni? Egyre több vállalat dönt úgy, hogy teljes mértékben elektromos járművekre vált. Az ESG (Environmental Social Governance) riportok szerepe is egyre nő, és a fenntarthatóság már nem csak egy divatszó, hanem alapvető elvárás. Egy elektromos autó csak 48 g/km széndioxidot bocsát ki a Magyarországon futó autók átlagosan 150 g/km értékével szemben. Az általunk biztosított Skyguard eCar Manager szolgáltatással még pontosabban monitorozható a járművek ökológiai lábnyoma és a járművekbe töltött energia mennyisége, amely az otthontöltés esetén is elszámolható. A piac felkészült-e erre az átállásra? Sok vállalatvezető már felismerte, hogy a járműflották energiagazdálkodása nem csak a járművek guminyomás ellenőrzésével kezdődik és vezetéstechnikai tréningeknél ér véget. Az Energia-hatékonysági Kötelezettségi Rendszer (EKR) egyre fontosabb szerepet tölt be a vállalatok életében, amivel így plusz bevételhez juthatnak. A hatékony energiagazdálkodás egy komplex kérdés, ahol nem csak az elektromos, de a benzines és diesel járművek fogyasztásán és karbantartási költségein is lehet spórolni. Az elektrifikáció bevezetésekor pedig szembesülni fognak azzal, hogy komoly kihívás ha 100 autó beáll a garázsba és mindenki tölteni szeretne, de lehet ezt intelligensen is kezelni, ha van adatunk a járművekből.PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1jdXRvdXQxJnV0bV9jYW1wYWlnbj1ldjN2aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1faWQ9ZXYzIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy5raWEuY29tL2h1L21vZGVsbGVrL2V2My9iZW11dGF0by8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWN1dG91dDEmdXRtX2NhbXBhaWduPWV2M3ZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9pZD1ldjMnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzExL2tpYS12aWxsYW55YXV0b3Nvay1jdXRvdXQtMDEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMS9raWEtdmlsbGFueWF1dG9zb2stY3V0b3V0LTAxLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Mennyit lehet megtakarítani egy hagyományos flottánál? Tapasztalataink szerint a megtakarítás jelentős azon cégek számára, akik bevezették és aktívan használják cégcsoportunk Colibri EcoScore rendszerét. A kamionok éves futásteljesítménye általában 100.000 km, ebből következtetve az üzemanyagköltségek 10-15%-os, a kopólakrészek 60%-os költségcsökkentése, valamint az EKR kvóta értékesítési bevétele mindösszesen évi akár 3 millió forintos eredmény növekedést jelent járművenként, ami száz kamion esetén már komoly profit növekedést jelent. Mi a helyzet az otthoni töltéssel? Az otthoni töltés kulcsfontosságú a sikeres bevezetés szempontjából. A legkényelmesebb akkor tölteni, amikor alszunk, ráadásul ilyenkor mindig van felesleg áram a hálózatban. Az otthoni töltés támogatásunkkal béren kívüli juttatásként elszámolható, költségcsökkentő megoldás, mivel 119 Ft/kWh összköltséget jelent (70 Ft/kWh + járulékok), ami versenyképes költség az irodáknál vagy a publikus töltőkön elérhető díjakhoz képest. A Skyguard eCar Manager szolgáltatás garantálja, hogy csak a céges autóba töltött áram kerül elszámolásra, miközben nem szükséges sok százezer forintért töltőberendezéseket telepíteni kollegáink garázsaiba vagy a társasházi parkolóihoz. A közeljövőben a társasházi töltések elszámolásához is elő fogunk rukkolni egyedi fejlesztésünkkel, hogy ne legyen feszültség az autók éjszakai töltéséből a társasházakon belül se. Tudjátok adatokkal támogatni, modellezni az elektromos flották bevezetését? Az adatvezérelt, támogatott döntéshozatal elengedhetetlen. A hagyományos flották telematikai adatai nagymértékben támogatják az elektromos járműcserék ütemének tervezését. Az irodaházon belül megoldandó töltések energiaigénye, maximális töltési áramerőssége is tervezhető a telematikai adatok adatelemzésével. Viszont az adatok mellett a vállalaton belüli kommunikációnak is fontos szerepe van. Növelni kell a munkavállalók tapasztalaton alapuló tudását, ami jelenleg még hiányos vagy gyerekcipőben jár. Sok az előítélet és a valótlan információ a fejekben. Tapasztalniuk kell a kézzelfogható előnyöket, csak úgy várható el, hogy megértsék és elfogadják az elektromos autózás előnyeit és támogassák a sikeres bevezetés folyamatát. A cégen belüli kommunikáció tényleg ennyire fontos? Az elemzett adatok mellett a belső kommunikáció is kulcsfontosságú. Egy vállalat belső kultúrájában megteremtett pozitív hozzáállás, versenyszellem és tájékozottság az alapja, hogy egymást győzzék meg a kollegák az elektromos autózás előnyeiről. Fejlesztettünk egy vállalati car sharing megoldást, amivel hagyományos és akár az elektromos kulcsos autók foglalása, nyitása és zárása okos telefonról irányítható. Így lehetőséget kaptak a cégek, hogy a Smart Rent támogatásával az első elektromos autó kulcsos legyen, azaz bárki, bármikor kipróbálhatja, akár hétvégére haza is viheti. Ezzel is növelve a tapasztalatán nyugvó tudását, amit ha megfelelő oktatási anyagokkal, támogatással együtt nyújt a cég, akkor nyerhetnek egy belső trénert, aki a kávé mellett megosztja pozitív tapasztalatait, elmeséli, hogy családját miként varázsolta el az okostelefonnal nyitható elektromos autó. ESG riportban mit tud egy cég kommunikálni elektrifikáció kapcsán? Az általunk felügyelt járművekben, azon túl, hogy az automata parkolás és e-matrica automatikus megvásárlásához kapcsolódóan bírság garanciát kapnak, mérni tudjuk a járművek átlagfogyasztást, futásteljesítményét a jármű diagnosztikai rendszere által jelzett meghibásodásokat is. Egyszóval minden olyan információt, amiből kiszámolható a hagyományos jármű lábnyoma, meg az is, hogy a használati szokásrendszernek megfelelően mekkora akkumulátorral lehetne elektromos meghajtású is. Majd, amikor az átállás megtörténik elektromos hajtásra, a munkavállaló széndioxid lábnyomának csökkenése könnyedén kiszámítható, mely elengedhetetlen az ESG riportban. Kevesen tudják, hogy egy fa 22-44 kg széndioxidot tud lekötni évente. Ha leugrunk Balatonra Budapestről, akkor már ültethetnénk minden alkalom után egy fát, hogy semlegesítsük az ökolábnyomunkat. Kevesen vannak tudatában, hogy évi 20 ezer kilométer megtételével mekkora ökológia lábnyomot is hagynak? Ha 6 literes benzines átlagfogyasztással számolunk, akkor 2,76 tonna széndioxidot bocsátunk ki évente. Miután átültünk az elektromos meghajtású autónkban ez az érték csupán 0,68 tonna évente, azaz 75%-kal csökkenthetjük széndioxid kibocsátásunkat. Egy száz autós flotta évente több, mint 200 tonnával csökkentheti a széndioxid-kibocsátást. Kommunikációs szempontból tehát az a legfontosabb, hogy ne csak a felső vezetés, de minden egyes munkavállaló is lássa és értse a változás pozitív hatásait. És ha már mindenki „megkóstolta” az elektromos autózást, és a vállalat vezetése is jól kommunikálja, menedzseli az előnyöket és a költségmegtakarítást, akkor a bevezetés sikere garantált. Végül, de nem utolsó sorban, a cégeknek készen kell állniuk a változásokra és az új kihívásokra, amelyek az elektromos autók bevezetésével járnak, legyen szó karbantartásról, elektromos töltésről vagy akár a dolgozók képzéséről. A piac dinamikusan változik és azok a vállalatok, amelyek képesek lépést tartani, azok a jövő nyertesei lesznek. A jövő tehát az elektromos autóké, a vállalatoknak már most érdemes felkészülniük erre a paradigmaváltásra, ha versenyképesek szeretnének maradni. Az ESG és az EKR meghatározó szerepet kapnak, így a vállalatoknak már most érdemes beépíteni a stratégiájukba. Az általunk kidolgozott módszerek és szolgáltatások segítik és biztosítják, hogy ezt hatékonyan meg is tegyék. Összefoglalva Az elektromos kulcsos autók bevezetése számtalan előnnyel jár, az energiatakarékosságtól kezdve az intelligens üzemeltetésig. Azonban figyelembe kell venni, hogy az átállás nem lehet zökkenőmentes tapasztalati tudás nélkül. A gyakorlati ismeretek hiánya fennakadásokhoz vezethet, amik éppen az előnyöket minimalizálhatják. Emiatt kulcsfontosságú, hogy az érintett felek mielőbb kezdjenek el foglalkozni az elektromos kulcsos autók bevezetésével és tesztelésével. A gyors és átgondolt implementáció nem csupán a hatékonyság növelését teszi lehetővé, de egy fenntarthatóbb, zöldebb jövő felé is elmozdít minket. 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 Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!