Meglátszanak a gyárleállások a Tesla legfrissebb eladási számain
A Tesla nyilvánosságra hozta harmadik negyedéves gyártási és értékesítési adatait, amelyek az előző negyedév bejelentései nyomán nem okoztak túl nagy meglepetést.
Persze volt olyan elemző, aki többet várt.
Több, de kevesebb
A Tesla 2023 harmadik negyedévében 430,488 autót gyártott és 435,059 autót szállított le ügyfeleinek. Az értékesítési adat 26 százalékkal több, mint egy évvel ezelőtt, de 7 százalékkal kevesebb mint a második negyedév számai voltak.
A vállalat sajtóközleménye az egyes típusok megoszlását is megmutatja az értékesítsen belül.
A Model S és X-ből 15,985, míg a Model 3 és Y-ból 419,074 darab talált gazdára.
A vállalat által követett elemzők 455 ezer, a Factest gyűjtésében szereplők 461 ezer autó eladását várták a legutolsó összesítések szerint.
A vállalat az idei évben eddig 1.350.966 autót gyártott le (+45%), és 1.324.074 darabot adott át (+46%) ügyfeleinek. A cég sajtóközleménye szerint, az idei 1,8 milliós értékesítési célszám nem változott - ehhez 476 ezer autót kell eladniuk az év végéig, ami két százalékkal több, mint az előző rekord.
Fejlesztések
Az autógyártó még a második negyedéves pénzügyi jelentést követő telekonferencia során figyelmeztette befektetőit és a piacot, hogy a nyáron több üzemében is leállások lesznek a gyártósorok átépítése miatt. A Giga Shanghai augusztusban kezdte meg az új, frissített Model 3 gyártását, és a vállalat teljesen ki akarta üríteni az előző generáció raktárkészleteit, így a kiszállítások Európában és Kínában is csak októberben kezdődnek. A heti rendszerességgel közölt hivatalos kínai eladási adatok egyértelművé tették, hogy szeptember során elfogytak ezek a készletek, gyakorlatilag minimálisra csökkent a Model 3 forgalma, és nem volt ez másként Európában sem. Norvégiában például mindössze 12 darabot adtak el a típusból az előző hónapban, Franciaországban pedig a júniusban értékesített 4000 példány helyett, most szeptemberben kevesebb, mint 400 fogyott. A frissített típust szállító első hajók a napokban futnak be az európai kikötőkbe.
Ezzel párhuzamosan szeptemberben három hétre teljesen leállt a Giga Texas is, ahol mind a Model Y, mind a Cybertruck gyártósorait átépítették. Előbbi típus kapcsán el is tűnt az amerikai kínálatból a 4680-as cellákkal szerelt alapváltozat, ami csak Austinban készült, valószínűleg azért, mert az új cellatípus minden példányát már a Cybertruckhoz használják majd fel. Ennek kapcsán az is kiderült, hogy a házon belül cybercell néven emlegetett második generációs 4680-as aksik energiasűrűsége legalább 10 százalékkal magasabb az eredeti verzióhoz képest.
A Cybertruck hivatalos premierje októberben várható.