auto

Egyre gyakoribb, hogy az autógyártók új elektromos modelljeik értékesítését saját töltőhálózattal támogatják – a Smart is erre az útra lépett a napokban, mikor megnyitotta legelső töltőállomását Kínában.

A Smart, mely a Mercedes-Benz AG és a Zhejiang Geely Holding Group közös vállalkozásaként működik kínai székhellyel, jelenleg két modellel van jelen a világ legnagyobb autópiacán, a #1-gyel és #3-mal – ezek egyébként már Európában is elérhetők.

Mindkét modell az úgynevezett Sustainable Experience Architecture padlólemezre épült, és 400V-os rendszerrel szerelik őket, a Smart DC töltőállomását azonban úgy tervezték, hogy a jövőben piacra kerülő 800V-os modellek számára se legyen elavult.

Ennek érdekében 600, rövid ideig 700 amperes áramerősség mellett akár 480 kW-os töltés is lehetséges vele. A folyadékhűtéses kábelnek köszönhetően 400 kilométernyi hatótávolság akár nyolc perc alatt betölthető lesz az erre alkalmas villanyautók akkumulátorába. Úgy tudni, hogy a 2025-ben érkező Smart #5 lehet a márka legelső modellje 800V-os feszültséggel.

Az első állomás egy Smart Centre közelében nyílt meg Sanghajban, és hamarosan várhatóan újabb helyszíneken kínálhat töltési szolgáltatást saját logós töltőberendezésein keresztül a vállalat.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.