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 A Xiaomi Auto, az elektronikai eszközök világszerte ismert kínai gyártójának autókra specializálódott leányvállalata tegnap leleplezte az SU7 Ultra sorozatgyártásba induló, megvásárolható változatát. A brutális teljesítményű elektromos sportszedán már előrendelhető Kínában, és az első 10 percben már talált is magának 3680 potenciális vásárlót. Az SU7 Ultra kettő darabot használ a Xiaomi házon belül fejlesztett, úgynevezett V8s motorjából, melyek egyenként 425 kilowatt leadására képesek, és egyet a V6s motorból, amely 288 kilowattal büszkélkedik. A hárommotoros hajtáslánc így összesen 1138 kilowattot (1548 metrikus lóerőt) ereszt az aszfaltra, azaz a modell semmit sem veszített erejéből, míg prototípusból végleges változatba ért. Ekkora teljesítmény elég egy 1,98 másodperces 0-100 km/h-s sprinthez, és több mint 350 km/h-s végsebességhez, amivel az SU7 Ultra a leggyorsabb négyajtós utcai autó a bolygón – állítja a Xiaomi. A villanyautó prototípusa nemrég a Nürburgringen is bizonyította tudását, erről egy másik cikkünkben írtunk részletesebben. A modell 800 voltos architektúrára épül, és 5,2 C töltési képességgel ruházták fel, így akár 11 perc alatt fel lehet tölteni a 93,7 kilowattórás akkumulátorát 10% és 80% között. Ami az Ultra megjelenését illeti, a prototípushoz képest egy hajszállal visszafogottabb csomagot láthatunk, így például a hatalmas hátsó légterelőt is lecserélték, bár az újat sem kell nagyítóval keresni. A lökhárítókon is módosítottak egy keveset a tervezők, de még így is egyértelműen megkülönböztethető az Ultra az SU7 család egyéb típusaitól. Az aktív és passzív aerodinamikai elemeknek köszönhetően a jármű mintegy 265 kiló leszorítóerővel kapaszkodik az aszfalthoz. A kocsi egyébként a 430 mm x 40 mm-es szén-kerámia féktárcsájával is úttörő, a gyártó elmondása szerint jelenleg egyetlen autón sincs ennél nagyobb. A fékek állítólag akár 1300°C-os hőmérsékletet is elviselnek. Az utastérben sárga-fekete sportülések, Alcantara kárpitozás, szénszálas alkatrészek várják az utasokat. A Xiaomi SU7 Ultra ára 814.900 jüan, átszámítva körülbelül 42,8 millió forint, ami majdnem négyszerese a család legolcsóbb típusa, az SU7 Standard árának. A piaci bevezetés jövő márciusban indul. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL3ZvbHRpZS1lbGV0cm9tb3MtYXV0by1iYW5uZXItMjAyNS0wOS0wNC12YS1zemVwdC0xMzAweDYwMC1rb3ZpLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMi92b2x0aWUtZWxldHJvbW9zLWF1dG8tYmFubmVyLTIwMjUtMDktMDQtdmEtc3plcHQtMTMwMHg2MDAta292aS0xLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!