A Tesla eddigi eredményei és a Model 3 sosem látott sikere felnyitotta az autógyártók szemét, hogy mégiscsak lehet érdeklődés az elektromos autók iránt, ha azok teljesítik a felhasználók elvárásait. A GM és a Nissan már kiterítette a kártyáinak egy részét, de nincs olyan magát komolyan vevő gyártó, amelyik legalább ígéret szinten nem jelentett volna még be elektromos autót. A Hyundai sem kivétel. A cég már korábban is dolgozott alternatív meghajtású autókon, amiből a leglátványosabb nyilván az üzemanyagcellás cross-over prototípus volt, de a legfontosabb mégis az idén év elején bemutatott Ioniq lesz. Ebből a modellből a sima hibrid, a plug-in hibrid mellett készül majd elektromos verzió is, ami 110 mérfőld, vagyis kb. 176 km megtételére lesz képes egy töltéssel. A Hyundainál érezték, hogy ez ma még épp elég, de jövőre már kevés lehet, így egy interjúban „kiszivárogtatták”, hogy készülnek a Hyundai Ioniq nagyobb, 200 illetve 250 mérföldes (320 és 400 km-es) változatai is. Ezek megjelenését 2018-ra és 2020-ra tervezik, így abszolút illeszkednek majd a Tesla és a többi rivális hasonló tudású elektromos autóinak a debütálásához. Az első nagy hatótávolságú, elérhető árú elektromos autó a Chevrolet Bolt lesz a piacon, amit már idén év végén meg lehet vásárolni. Ennek az autónak az európai ikertestvére Opel Ampra-e néven kerül a kereskedésekbe valamikor 2017-ben. Ekkorra ígéri a Tesla is a Model 3 forgalmazásának indulását is, de egy-egy elszólásból az látszik, hogy a pontos indulásban maga Elon Musk sem bízik nagyon. Ha el is indul a gyártás, az óriási előrendelési mennyiség miatt valószínűleg éveket kell majd várni a frissen megrendelt autókra, ráadásul az európai megrendeléseket csak néhány hónappal az amerikaiak után fogják elkezdeni kiszolgálni. A Nissan szintén 2017-2018 környékére ígéri a LEAF nagyobb akkus utódját, így reálisan 2018 előtt csak a GM-nek lesz használható, nagy hatótávú elektromos autója. Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!