Óránként 100 ezer mérföldnyit tanul a Tesla

Átlagosan minden órában 100 ezer mérföld, vagyis 160 ezer km-nyi útról kap adatot a Tesla központja, állítja cikkében az MIT Technology Review. A 2012 óta folyamatos internet kapcsolattal ellátott Tesla Model S-ek így járulnak hozzá, hogy az Elon Musk által irányított autógyártó a világ legjobb önvezető funkcióját készíthesse el.

Tesla Autopilot

Azt mindenki tudja, hogy a Tesla egyik nagy újdonsága, hogy a szoftverfrissítésekhez nem kell szervizbe menni, hiszen azokat az autó a saját internet kapcsolatán keresztül is le tudja tölteni. Azzal viszont már kevesebben vannak tisztában, hogy minden egyes Tesla egyben adatszolgáltató is, hiszen a központból a működésével kapcsolatos szinte minden lényeges adathoz hozzáférnek. A Tesla mérnökei az önvezető funkcióhoz beépített szenzoroknak köszönhetően nem csak azt látják, hogy a sofőr hogy vezet, de ismerik a forgalmi szituációt is, amiben a sofőr meghozza a döntéseit. Az autón körben elhelyezett 12 darab ultrahangos távolságmérő, és az előre néző kamera-radar páros segítségével nagyon pontos képet kapnak arról, hogy az autó mikor milyen szituációba került. Ráadásul a Google projektjével ellentétben ezek az adatok nem csak néhány tesztautó esetében állnak rendelkezésre, hanem több ezer, a mindennapi életben a világ minden pontján használt Tesla Model S-en.

EZT OLVASTAD MÁR?  Ötmilliós bírság, ami villanyautóval elkerülhető lenne

Tesla Autopilot

A rendszer megjelenése óta 780 millió mérföldnyi, vagyis több mint 1,2 milliárd km-nyi útról gyűjtöttek információt, ami alapján nem csak azt tudják elemezni, hogy az autósok hogy oldották meg az adott szituációkat, de le tudják tesztelni az Autopilot funkció legújabb fejlesztéseit is. Ha a begyűjtött helyzeteket a szoftver jól oldja meg, akkor az teszt módban bekerülhet a következő szoftverfrissítésbe. Ilyenkor a szoftver csak azt rögzíti, hogy a felmerült helyzeteket hogyan oldaná meg, de még nem irányítja az autót. Ha az autó megoldása egybevág a sofőr reakciójával, vagy jobb annál, akkor előbb utóbb zöld utat kap az éles Autopilot rendszerbe való integrálás felé is.

Sterling Anderson (Tesla Autopilot fejlesztési igazgató)

A Tesla Autopilot rendszert használók közül többen is óriási fejlődésről számoltak be már az elmúlt hónapokban is. Ott, ahol a kezdetekben még kissé bizonytalanul vette az ívet az autó, ma már sokkal precízebben kormányoz. Ez mind a rengeteg begyűjtött adatból való tanulás eredménye. A mesterséges intelligencia használatával a Tesla Autopilot rendszer ma már sokkal pontosabban tartja a sáv közepén az autót, mint egy átlagember.  A tavaly októberi bevezetés óta az Autopilot már túl van a 100 millió levezetett valós km-en, ami olyan gyakorlati tapasztalatot jelent, amivel más autógyártó nem rendelkezik. A Google rendszere is csak néhány egyedileg épített tesztautón fut, kiválasztott régiókban, limitált időjárási viszonyok között, ami közel sem biztosít olyan átfogó képet a világ közlekedéséről, mint amivel a Tesla rendelkezik. Arról persze nincs információ, hogy a beérkező óriási adatmennyiségnek a valóságban a Tesla mekkora hányadát dolgozza fel.

EZT OLVASTAD MÁR?  Közel 50 éves az Opel első elektromos versenyautója

„A Tesla Autopilot még nem önvezető, hanem egy vezetőt segítő rendszer.” – figyelmeztetett Sterling Anderson, a Tesla Autopilot rendszerét fejlesztő részlegének igazgatója, így egyelőre a vezetőülésben való alvás még nem javasolt.

Elektromos autót használsz?