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
auto
2024. 05. 29. szerda

Hivatalosan is rábólintott a Porsche igazgatótanácsa a Mission-E tisztán elektromos koncepció alapján megépített Cross Turismo változat sorozatgyártására, így most már biztos, hogy a német vállalat legelső zéró emissziós autójából azok is profitálhatnak, akik nem csak a teljesítmény szerelmesei, de szeretnek magukkal hurcolni jó sok csomagot is. Az átformált Mission-E ötlete ugyanis onnan jött, hogy a Porsche ötvözni szerette volna a kényelmet és a nagy csomagteret a márkára jellemző sportossággal, aminek egy kis földúton való driftelgetés sem árt komolyabban, a kérdés már csak az volt, hogy a fogyasztók is szeretnék-e a kínálatban látni az idei Genfi Autószalonon bemutatott gépkocsit. Így hát a gyártó egy szavazást indított Twitteren, melyre a válaszadók háromnegyede a gyártás mellett tette le voksát, ezzel tulajdonképpen már akkor borítékolható volt, hogy a Porsche végül beadja a derekát, és megépíti a Cross Turismot.

Arról egyébként már jó ideje vitáznak a kommentelők, hogy az autó tényleg a CUV (Crossover Utility Vehicle ) szegmensbe tartozik-e, mint ahogy a Porsche emlegeti, vagy inkább ferdehátúnak kellene nevezni, az viszont biztos, hogy a jármű alapját a Mission-E, azaz a leendő Taycan adja, így a specifikációikban sem számíthatunk jelentős különbségekre: 400 kilométeres hatótáv, 800 voltos rendszer, 350 kW-os DC töltés, és 3,5 másodperc körüli százas sprint. Gyártási ütemtervet egyelőre nem árult el a Porsche, ám valószínűsíthető, hogy rögtön a Taycan után kerül majd fel a gyártósorra, így hamarosan mindkét villanyautót megcsodálhatjuk majd a végleges formájukban.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.