Megkezdte legelső olyan gyárának építését a Volkswagen, mely kifejezetten a következő generációs, MEB platformra épülő elektromos autói számára készül. A 610 000 négyzetméteres létesítmény helyszíne Anting, Sanghaj külvárosa, ahonnan évente összesen 300 000 villanyautó fog kigurulni a kínai piacra a SAIC Volkswagen társulás alatt. A tervek szerint a VW I.D. sorozatának, és a VW Group más villanyautóinak szánt gyár munkálatai 2020 októberében fejeződnek be, amikor is a legelső autó, az I.D. Crozz SUV a gyártósorra kerül. Vélhetően nem ez lesz az első üzem azonban, ahol MEB padlólemez alapú tisztán elektromos járművek fognak készülni a német gyártó emblémáját viselve: nemrég az igazgatótanács egyik tagja, Thomas Ulbrich arról beszélt, hogy a zwickaui üzemben már 2019-ben megindul az I.D. ferdehátú gyártása, jóllehet nem sokkal később az is kiderült, hogy az I.D. széria legelső tagja végül csak később, 2020 tavaszán érkezik. A VW nem nyilatkozott a késedelem okáról, a további tervek, miszerint a zwickaui létesítmény 2020-ra teljesen át lesz állítva a jelenlegi csak hagyományos meghajtású autók gyártásáról csak tisztán villanyosra, nem változtak. A németek úgy kalkulálnak, hogy a szászországi üzem évi 100 000 villanyautó gyártásáért lesz felelős. Volkswagen I.D. Crozz A közel 2,5 milliárd dollárból felhúzott új kínai gyár egy fontos lépés a Volkswagen Roadmap E elektomobilitási stratégiájának megvalósulása felé, melyben azt tűzte ki célul a vállalat, hogy 2050-re 50 tisztán elektromos modellt küld a piacra világszerte, így minden negyedik újonnan értékesített gépjárművét kizárólag elektromosság fogja hajtani. Kínában különösen nagy tervei vannak a Volkswagennek: a SAIC, FAW, és JAC autógyártó partnerekkel közösen 2022-ig összesen 15 milliárd eurót fordít elektromos autók és önvezető technológia fejlesztésére, valamint digitalizációra. A zéró emissziós járművek a következő évtized elején már legalább hat létesítményből gurulnak ki a távol-keleti országban, és a vásárlók tíz tisztán elektromos modell közül választhatnak 5 éven belül. Dr. Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója szerint a MEB platformos autók gyártására épülő üzem új fejezetet nyit a kínai autóipar történelmében, miközben támogatja a gyártó e-mobilitási offenzíváját az országban. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!