PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 20. szombat

Mintegy 5500 dollárral, azaz átszámítva körülbelül másfél millió forinttal kerül többe a jövőre érkező 60 kWh-s akkumulátorral felszerelt Nissan LEAF a jelenleg forgalmazott 40 kWh-s változatnál – legalábbis ez szerepel az autó kereskedői dokumentumaiban a CarsDirect újságíróinak elmondása szerint. Az Egyesült Államokban a 40 kilowattórás alapmodell ára 30 885 dollárnál kezdődik, míg a csúcsmodellért 37 095 zöldhasút kell fizetniük a vásárlóknak az állami és szövetségi kedvezmények nélkül, ami annyit jelent, hogy a 60 kWh-s LEAF-et legolcsóbban kicsivel több, mint 36 000 dollárért lehet elvinni a kereskedésből. Ezzel a vételárral a Nissan villanyautójának új modellváltozata komoly konkurenciát fog jelenteni a Chevy Bolt EV számára, amely jelenleg 37 és 42 ezer dollár közötti árintervallumban mozog, amiért cserébe közel 380 kilométeres hatótávot nyújt használójának. A 60 kWh-s LEAF esetében hivatalos specifikációkat nem tudunk, ám az előzetes pletykák szerint a megnövelt akkukapacitás egy közel 360 kilométeres hatótávot eredményez az EPA szerint, szemben a mostani durván 240 kilométeres értékkel, valamint várhatóan a villanymotor teljesítménye is 160 kW-ra nő a jelenlegi 110-ről. Ám az E-Plus verzióként rebesgetett 2019-es modellváltozat a pletykák szerint további megnyerő tulajdonságokat is tartogat, mint például a legalább 11 kW-os belső töltőáramkör, a 100 kW-os DC töltés, és a sokak által hiányolt TMS (Thermal Management System). Az igazi kérdés viszont az, hogy mindez elég lesz-e a Tesla Model 3 35 000 dolláros alapmodelljével szemben, amikor az végre megérkezik, a vásárlók döntését viszont erősen befolyásolni fogják a támogatási rendszerben bekövetkezett változások is.

Forrás: Electrek

A nagyobb akkumulátoros LEAF-et már régóta ígérgeti a Nissan, ám most úgy tűnik, hogy 2019 januárjában tényleg gyártásba is fog kerülni. A CarsDirect által hivatkozott dokumentumból azonban kiderül, hogy amint a Nissan bevezeti az S, SV, és SL felszereltségi fokozatokat a 60 kWh-s konfigurációhoz, a 40 kWh-s változat csúcsmodelljének termelése megszűnik, hiszen a hozzá tartozó 37 ezer dolláros áron már elérhető a nagyobb hatótávú alapváltozat. Márpedig az Amerikai Egyesült Államokban, ahol jóval nagyobb távolságokat kell leküzdeniük az autósoknak, mint Európában, a nagy hatótáv és a villámgyors töltés aranyat ér. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a Teslák elsöprő sikere az észak-amerikai kontinensen, és a 40 kWh-s LEAF bukása: az Európában rendkívül népszerű 40 kWh-ás LEAF-ből az Egyesült Államokban idén eddig mindössze 10 686 darab fogyott. A Nissan egyelőre nem erősítette meg az új LEAF áráról szóló híreszteléseket, de amint érkezik hivatalos válasz, azonnal beszámolunk róla.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.