Nagyfokú irányváltás fog bekövetkezni az elektromos BMW-k formatervezésében az elkövetkezendő években, ugyanis a német vállalat úgy érzi, többé már nincs szükség a villanymeghajtású modellek szemmel látható megkülönböztetésére, így az i3-as tisztán villanyos városi kisautó, és az i8-as menő konnektoros hibrid sportautó extravagáns stílusával a jövő elektromos BMW-in már nem fogunk találkozni – erről beszélt Adrian van Hooydonk, a gyártó dizájnért felelős igazgatója az Auto Express autós magazinnak. A hagyományosabb megjelenésű villanyautók korszakát az i4-es fogja elhozni 2021-ben, ami a vállalat azon CLAR padlólemezére épül, mely a 3-as szériától a 7-es szériáig valamennyi autó alapját adja, és egyaránt alkalmazható benzines, dízeles, hibrid, és tisztán elektromos járművek építésére is. Az i-sorozat két elektromos autójának egyedi felépítésének és anyaghasználatának elhagyása egyben azt is lehetővé teszi a BMW számára, hogy gyorsabban, olcsóbban, és nagyobb mennyiségben tudjon villanymeghajtású gépkocsit gyártani. Az igazgató elmondása szerint míg az eredeti i3-as esetében az volt a cél, hogy a vásárlók úgy érezzék, belépnek a jövőbe, addig a jövőben lehetőségük lesz nagyobb titokban tartani, hogy elektromos BMW-t vezetnek. A dizájnigazgató azt is hozzáfűzte, hogy szerinte az elektromobilitás a következő néhány évben sztenderddé válik, azaz teljesen megszokott lesz, hogy egy autót valaki elektromosként is tud választani, ami azt fogja eredményezni, hogy a vevők nem feltétlenül akarnak majd bármiféle külső megkülönböztetést. Ismét egy pozitív nyilatkozat az elektromos közlekedésről, kár, hogy egyes vezetők továbbra is azon a véleményen vannak, hogy e-mobilitásról beszélni egyelőre irracionális, és a légszennyezés, valamint a klímaváltozás problémáját majd a tökéletesre fejlesztett dízelmotorok fogják megoldani.
Az Auto Express az i-divízió fejét, Robert Irlingert is megkérdezte az i4-es várható specifikációjáról. Az igazgató elmondása szerint az i3-hoz és i8-hoz fejlesztett akkumulátor-technológia az i4-esben fog igazán kiteljesedni, így akár 600 kilométeres hatótáv is elképzelhető. Előfordulhat viszont az is, hogy az autó több opcióval is megvásárolható lesz, hiszen vannak fogyasztók akiknek a városi töltőinfrastruktúrát kiélvezve akár 300 kilométeres hatótáv is elegendő lenne egy kissé alacsonyabb áron. „Fel kell majd mérnünk a keresletet persze, mert egyelőre azt tapasztaljuk, hogy a vásárlók amúgy is hajlamosak mindig a nagyobb akkumulátoros változatot választani”.