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
auto
2024. 04. 14. vasárnap

Nagyfokú irányváltás fog bekövetkezni az elektromos BMW-k formatervezésében az elkövetkezendő években, ugyanis a német vállalat úgy érzi, többé már nincs szükség a villanymeghajtású modellek szemmel látható megkülönböztetésére, így az i3-as tisztán villanyos városi kisautó, és az i8-as menő konnektoros hibrid sportautó extravagáns stílusával a jövő elektromos BMW-in már nem fogunk találkozni – erről beszélt Adrian van Hooydonk, a gyártó dizájnért felelős igazgatója az Auto Express autós magazinnak. A hagyományosabb megjelenésű villanyautók korszakát az i4-es fogja elhozni 2021-ben, ami a vállalat azon CLAR padlólemezére épül, mely a 3-as szériától a 7-es szériáig valamennyi autó alapját adja, és egyaránt alkalmazható benzines, dízeles, hibrid, és tisztán elektromos járművek építésére is. Az i-sorozat két elektromos autójának egyedi felépítésének és anyaghasználatának elhagyása egyben azt is lehetővé teszi a BMW számára, hogy gyorsabban, olcsóbban, és nagyobb mennyiségben tudjon villanymeghajtású gépkocsit gyártani.  Az igazgató elmondása szerint míg az eredeti i3-as esetében az volt a cél, hogy a vásárlók úgy érezzék, belépnek a jövőbe, addig a jövőben lehetőségük lesz nagyobb titokban tartani, hogy elektromos BMW-t vezetnek. A dizájnigazgató azt is hozzáfűzte, hogy szerinte az elektromobilitás a következő néhány évben sztenderddé válik, azaz teljesen megszokott lesz, hogy egy autót valaki elektromosként is tud választani, ami azt fogja eredményezni, hogy a vevők nem feltétlenül akarnak majd bármiféle külső megkülönböztetést. Ismét egy pozitív nyilatkozat az elektromos közlekedésről, kár, hogy egyes vezetők továbbra is azon a véleményen vannak, hogy e-mobilitásról beszélni egyelőre irracionális, és a légszennyezés, valamint a klímaváltozás problémáját majd a tökéletesre fejlesztett dízelmotorok fogják megoldani.

BMW i4 render, Forrás: Auto Express

Az Auto Express az i-divízió fejét, Robert Irlingert is megkérdezte az i4-es várható specifikációjáról. Az igazgató elmondása szerint az i3-hoz és i8-hoz fejlesztett akkumulátor-technológia az i4-esben fog igazán kiteljesedni, így akár 600 kilométeres hatótáv is elképzelhető. Előfordulhat viszont az is, hogy az autó több opcióval is megvásárolható lesz, hiszen vannak fogyasztók akiknek a városi töltőinfrastruktúrát kiélvezve akár 300 kilométeres hatótáv is elegendő lenne egy kissé alacsonyabb áron. „Fel kell majd mérnünk a keresletet persze, mert egyelőre azt tapasztaljuk, hogy a vásárlók amúgy is hajlamosak mindig a nagyobb akkumulátoros változatot választani”.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.