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
auto

Tisztán elektromos meghajtást kaphat a Citroën C4 és C1

2020 vagy a legszebb év lesz a villanyautózás történetében, vagy a lehető legnagyobb csalódást tartogatja az elektromos közlekedés híveinek, ugyanis már számolni is nehéz, hány autógyártó ígért hány elektromos modellt erre az esztendőre. A Citroën már 2017 májusában beharangozta, hogy megindítja a termékkínálat elektromosítását, kezdve egy az e-CMP padlólemezre épülő új generációs villanyautóval 2020-ban, hogy aztán öt évvel később valamennyi modelljét felkínálja elektromos hajtáslánccal is. Mindeddig nem részletezte a PSA Group-hoz tartozó francia gyártó, hogy milyen zéró emissziós autót tervez piacra dobni az E-Mahari, C-Zero, és a villanyos Berlingo fejlesztéséből tanulva, ám az Auto Express a Párizsi Autószalonon megtudta, hogy a vállalat számára kiemelt prioritás a tavaly leállított és a C4 Cactus által helyettesített C4 autóprogram folytatása, és a kompakt ferdehátú a hagyományos meghajtású variánsok mellett tisztán elektromos hajtásláncot is kaphat, a PSA e-CMP platformjára épülve. Ez a padlólemez a korábbi híresztelések szerint maximálisan 50 kWh kapacitású akkupakk befogadására képes, ám Gilles Le Borgne, a konszern műszaki alelnöke szerint a villanyos C4-es akár 60 kWh-s aksit is elbírna, ami már a vásárlók számára is elegendő 350 kilométeres WLTP hatótávot eredményezne az autónak.

Elektromos Citroën C4 render, Forrás: AutoExpress

Az Automotive News újságíróinak ezzel párhuzamosan azt sikerült kideríteniük a Citroën vezérigazgatójától, Linda Jackson-tól, hogy vélhetően a C1 miniautó is elektromos meghajtással kezdi meg harmadik generációs pályafutását, az erről szóló végső döntés pedig a Peugeot-val és a Toyotával a következő 12 hónapban lebonyolított tárgyalások végén születik meg. Amennyiben az együttműködés mindhárom tagja támogatja az elektromosítást, úgy a C1 két testvérmodellje, a Peugeot 108 és a Toyota Aygo is villanymotorral kerülhet a kereskedésekbe.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by0xLTIwMjUtMDQtMTQuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMi9lbGVrdHJvbW9zLWF1dG8tMS0yMDI1LTA0LTE0LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.