Szerencsére az elektromos autó-töltőket üzemeltető társaságok is tisztában vannak vele, hogy az egyszerű és problémamentes töltés nem csupán a töltőállomások számának gyarapítását jelenti, hanem olyan új, intelligens funkciók és szolgáltatások bevezetését is, amelyek lehetővé teszik számunkra, hogy ne kelljen gigabájtokat elhasználnunk telefonunkon a különböző applikációkra, egész kártyapaklikkal járkálni a töltéshez, és nagyokat szitkozódni, ha valamelyik felhasználói fiókunkhoz elfelejtjük a jelszavunkat. Bár a világ összes töltőjének egységes használata még odébb van, a ChargePoint és az EVBox által a múlt héten megkötött megállapodás egy kicsivel közelebb visz minket ehhez a célhoz, a két vállalat ugyanis a világon elsőként megteremtette a lehetőséget a töltőhálózatok közötti globális roaminghoz. Ennek értelmében 2019 januárjától a ChargePoint és az EVBox valamennyi európai és észak-amerikai töltőjét – ami együttesen több tízezer töltőpontot jelent – egyetlen fiókkal, és mindenféle pluszköltség nélkül használhatják a villanyautósok.
Sőt, mi több, az Egyesült Államok vezető töltőszolgáltatója, a ChargePoint hétfőn bejelentette, hogy a kanadai FLO vállalattal is sikerült ugyanilyen roaming megállapodást kötni, így egy fiókkal három töltőhálózatot is igénybe vehetnek az autósok a két kontinensen. Az Open Charge Point Interface (OCPI) protokollra épülő roaming azonban sokak szerint nem a megfelelő megoldás a töltés kényelmetlenségeinek elkerülésére, hiszen az alapvető cél az lenne, hogy a benzinkutas tankoláshoz hasonlóan többé ne legyen szükség semmilyen felhasználói fiókra, RFID azonosítóra, és mobiltelefon-applikációra, hanem helyettük egész egyszerűen a bankkártyás fizetést kellene bevezetni valamennyi töltőállomáson.