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
auto
2024. 04. 14. vasárnap

Mostanra már hozzászokhattunk, hogy egy-egy helyszínen egyszerre akár 40-50 Tesla töltésére is van lehetőség a Supercharger berendezésekkel, ugyanis ilyen hatalmas, akár több megawattnyi hálózati terheléssel járó állomásból már három is épült Kína nagyvárosaiban. A kaliforniai autógyártó most ismét a távol-keleti ország felé fordult, hogy bővítse töltőhálózatát, ám ezúttal nem a Superchargerek száma gyarapodott, hanem a jóval alacsonyabb teljesítményű Destination Chargerekből épült egy jókora töltőállomás, mely 50 csatlakozóval várja a tölteni vágyó teslásokat, így ebből a töltőtípusból ez a legnagyobb állomás, amit a vállalat eddig épített. A Tesla Wall Connector töltői Hongkongban, az FT Life Tower-hez tartozó kétszintes parkolóházban találtak otthonra Kowloon Bay-ben, ahol mintegy 10 óra alatt telítik meg a villanyautók akkumulátorait elektromossággal. A töltés teljesen ingyenes, mindössze a parkolásért kell 3,59 dollárt fizetni óránként.

Forrás: South China Morning Post

Hongkong alig másfél évvel ezelőtt még a villanyautózás fellegvára volt, ahol az újonnan vásárolt elektromos autók több mint 80%-a a Tesla emblémáját viselte. A különleges közigazgatású megalopoliszt emiatt Elon Musk „az elektromos járművek világítótornyaként” jellemezte, ám a gyártó és a település közötti szoros kapcsolat egy pillanat alatt megszakadt, miután a német autógyártók arra panaszkodtak, hogy a kizárólag a tisztán villanyos gépjárműveket támogató, és a plug-in hibrideket (amiket a németek akartak eladni) kizáró támogatási rendszer igazságtalan, aminek következtében végül 2017 áprilisában minden kedvezményt megszüntettek a helyi döntéshozók. Várható volt, hogy az elektromos autók 50-80%-os árnövekedése nyomot hagy majd az eladásokon, de a piac hanyatlása még drasztikusabb volt, mint amire mindenki számított: 2017 áprilisa és 2018 márciusa között összesen 136 új villanyautó kelt el, szemben az egy évvel korábbi 5819 járművel, és a csapás persze a Teslának fájt a legjobban, a kaliforniaiak ugyanis a támogatás eltörlése előtti egyetlen hónapban 2939 autót adtak el a South China Morning Post adatai szerint, az azutáni 11 hónap alatt viszont összesen 40 darabot. A Tesla szóvivője reményeit fejezte ki aziránt, hogy a hongkongi döntéshozók újragondolják a villanyautós támogatásokat, de akárhogyan is döntenek az elektromos közlekedés ösztönzésének jövőjéről, a Tesla továbbra is folytatni fogja a töltőinfrastruktúra bővítését a városban.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.