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
auto
2024. 04. 16. kedd

Vonzza az új vásárlókat a Volkswagen ID.3

elektromos autó

Június 17-én megnyílt a rendelés az ID.3 1ST limitált kiadásra, július 27 óta pedig a tömegeknek szánt olcsóbb változat is elérhető Európában, amivel a legelső MEB padlólemezes villanyautó hamar a német kereskedések legnépszerűbb Volkswagen-modelljévé vált. Ráadásul az ID.3 nagyban különbözik a márka többi járművétől abban a tekintetben, hogy kik szeretnék hazavinni: a Golf vásárlónak 85%-a például korábban már vett Golfot, vagy más autót a Volkswagentől, ám az ID.3 ennek pont az ellenkezője, a megrendelők körülbelül 85%-a most először hagyja majd el új autóval a VW kereskedését.

Hétfőtől rendelhető a Volkswagen ID.3

Jürgen Stackmann, a vállalat értékesítési igazgatója a The Financial Times magazinnak elmondta, hogy az ID.3 a népesség egy olyan csoportját szólította meg, ami közel 10 évvel fiatalabb a márka vásárlóinak átlagos profiljánál – ez Európában 58 év körül van. Kiderült továbbá, hogy az újdonsült VW-tulajdonosok döntően városban, vagy elővárosi környezetben laknak, jellemzően erősen technológiai érdeklődésű férfiak, valamint főleg a háztartás második autójának veszik az ID.3-at. Ez a leírás nem annyira meglepő, többnyire általánosságban illik a villanyautózás „early adopter”-eire.

A wolfsburgi autógyártó vezetői korábban hangsúlyozták, hogy az európai kibocsátási követelményeknek való megfelelés miatt még az idén 100 000 példányt le fognak szállítani az autóból, ám úgy tűnik, hogy a járvány és a szoftverproblémák elhúzódása kevésbé ambiciózus célkitűzések felállítására késztette a vállalatot, ugyanis most már csak 60-70 000 új villanyautóról beszél az igazgató.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.