A BMW ismertette a következő 10 évre (2030-ig) tervezett stratégiáját, melynek középpontjába a fenntarthatóságot és az erőforrás-hatékonyságot állítják. Az autók teljes életciklusra vonatkozó széndioxid kibocsátásához az elektromobilitáson keresztül vezet az út. A BMW Csoport által 2019-ben gyártott, körülbelül 2,5 millió járműből álló járműpark teljes életciklusára vonatkoztatott CO2 kibocsátás a gyártó tervei szerint 2030-ra több mint 40 millió tonnával csökkenne. Ehhez nem csupán a modellpalettán jelenik meg egyre több tiszta üzemű jármű, de a gyártás során felhasznált energia is tisztul. Ennek megfelelően a BMW-csoport az idei évtől kezdve a 100%-os zöld energiát fog beszerezni, ezen kívül szisztematikusan beruháznak az energiahatékonyság optimalizálásába. 2030-ig a gyártásból származó egy járműre jutó szennyezést jelentősen, 80%-kal tervezik csökkenteni. A BMW Csoport (BMW és MINI) a következő évtizedben több mint 7 millió elektromosított autót tervez forgalomba helyezni. Elsőre azt gondolhatnánk, hogy az elektromosított a korábbiakhoz hasonlóan elsősorban a PHEV kategóriát jelenti, a tervek szerint azonban közeleg a kedvező fordulat. Bár a hétmillió autó továbbra is a konnektoros hibridekkel együtt értendő, a bejelentés szerint az autók kétharmada (azaz kb. 4,7 millió jármű) tisztán elektromos lesz. Itthon is beárazták a BMW iX3-at A BMW Csoport 2021 végére öt teljesen elektromos gyártású járművet kínál majd: BMW i3, MINI Cooper SE, BMW iX3, BMW iNEXT és a BMW i4. A következő mérföldkő a BMW 7-es sorozat közelgő generációja, amely négy különféle hajtáslánccal kerül piacra: a hagyományos dízelmotorok mellett benzines 48 voltos hibrid technológiával, plug-in hibridként és teljesen elektromos modellként. A német gyártó 2023-ig 25 elektromosított modellel jelenik meg a piacon, melyek fele teljesen elektromos lesz. Elektromos lesz a legerősebb 7-es BMW A zászlóshajó mellett a BMW X1 és a BMW 5-ös sorozat szintén mind a négy hajtásrendszerrel megvásárolható lesz, azaz tisztán elektromos változat is lesz a konnektoros hibrid, a dízel és benzines, 48 voltos hibrid mellett. Állami támogatással: MINI Cooper SE Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!