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
auto
2024. 04. 20. szombat

Három évig nem jön Európába új Mitsubishi modell

elektromos autó

A Mitsubishi a tegnapi napon ismertette középtávú üzleti tervét, melynek fókuszában a költségek ésszerűsítése és a jövedelmezőség fokozása áll a fenntartható növekedés érdekében. A három éves, 2020-2022 közötti időszakra kiterjedő üzleti terv mottója a „Small but Beautiful” (kicsi, de gyönyörű) kifejezés.

A terv olyan strukturális reformokon alapul, amelyek jelentősen csökkentik a fix költségeket a termelési kapacitás optimalizálása, a regionális stratégia, valamint a termék/technológiai stratégiák révén. A konkrét intézkedések keretében a gyártó az erőforrásait az ASEAN-régióra összpontosítja, ahol leginkább versenyképes. Emellett a Mitsubishi növelni kívánja a jövedelmezőségét olyan  versenyképes technológiáinak továbbfejlesztésével, mint a PHEV, a HEV és a 4WD, valamint olyan modellek széles körű bevezetését tervezik, amelyek ötvözik a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség partneri technológiáit. A közös technológiák integrálásával a japán gyártó környezetbarát modellek bevezetését tervezi, amelyek hozzájárulnak egy olyan társadalom kialakulásához, ahol az emberek, az autók és a természet egymás mellett élhetnek.

Használt akkumulátorokkal zöldül a Mitsubishi Outlander gyára

„Stratégiánkat a sokoldalúságról a szelekció és az összefonódás felé mozdítjuk el” – mondta Takao Kato, a Mitsubishi Motors Company vezérigazgatója. „Mindenekelőtt befejezzük a strukturális reformokat és tovább erősítjük a versenyképes területeinket. Végül egy olyan vállalati struktúrát építünk fel, amely biztosan nyereséget generál ebben a középtávú időszakban.”

A terv fontosabb pontjai a következők:

  • Legalább 20%-kal csökkentenék a fix költségeket a 2019-es üzleti évhez képest. Ehhez a beruházásokat a központi régiókba, valamint a jövedelmező technológiákra koncentrálnák.
  • Az erőforrásokat az ASEAN régióra összpontosítják a piaci részesedés 11%-nál nagyobbra növelése érdekében.
  • Második pillérként Afrikában, Óceániában és Dél-Amerikában is fejlesztenék a vállalatot.
  • Erősítenék a környezetbarát járműkategóriák szerepét, azaz a PHEV és új tisztán elektromos modellek piacra dobásával a 2022-es üzleti évtől.

A sajtóközleményhez mellékelt prezentációból egy Európa számára különösen szomorú konkrétum is kiderül: a Mitsubishi a következő három évre befagyasztja az új modellek piaci bevezetésére vonatkozó terveit. Ez leginkább a világszerte népszerű Mitsubishi Outlander modell kedvelőit érintheti hátrányosan, hiszen a típus megújulása épp a küszöbön állt a bejelentést megelőzően. A Mitsubishi hangsúlyozta, hogy nem vonul ki Európából, a jelenlegi modellkínálat továbbra is megvásárolható lesz és a szervizháttér is biztosított marad.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.