Audi: a Tesla két évvel előrébb jár

A Tesla előnyéről, az e-tron gyártását akadályozó akkumulátor-beszállítási problémákról, valamint az új Artemis projektről is szó esett abban a nagyinterjúban, amit a német Handelsblatt magazin készített a minap az Audi vezérigazgatójával. Markus Duesmann először ült le azóta azóta, hogy idén április 1-én átvette a cég irányítását. A korábban Formula 1 mérnökként is dolgozó igazgató elárulta, hogy gyakran éri az a kritika az autógyártót, hogy átaludta az elektromobilitás forradalmát, s ezt igazságtalannak tartja, mert szerinte nagyon hosszú ideig se vásárló, se infrastruktúra nem volt az elektromos autókhoz, és ez csak mostanában kezd megváltozni.

Az újságírók kérdésére Duesmann elmondta, hogy nem tekinti különösképpen fenyegetőnek a Berlin mellett épülő Tesla-gigagyárat, hiszen már jóval korábban láthatóvá váltak a Tesla, mint vetélytárs által hordozott veszélyek. „Akinek ez kellett ahhoz, hogy felébredjen, az tényleg mélyen aludt. Az igazság az, hogy a Tesla innovációs erejét nem értékelték megfelelően” – fogalmazott a CEO.

Habár sokan az immáron zsinórban negyedik negyedéve nyereségesen működő kaliforniai elektromosautó-gyártó előnyét a fejlett cellatechnológiában látják, a kémia az igazgató szerint az Audinál is tökéletes. Az ellátottság már más kérdés, ugyanis Duesmann megerősítette, amit eddig is sejtettünk, hogy az e-tron termelését február végén akkuhiány miatt kellett leállítani. A probléma az LG Chem lengyelországi gyárából indult, amely a nagyobbik akkumulátoros e-tron zacskós akkucelláit biztosítja az Audinak. (A kisebb kapacitású változathoz a Samsung SDI szállítja a cellákat). „Két beszállítónk volt két akkumérethez, de ez nem úgy működött, ahogyan kellett volna” – tette hozzá az Audi-vezér, ám azt nem részletezte, hogy ez milyen változásokat fog eredményezni a későbbi modellek számára.

EZT OLVASTAD MÁR?  Újabb Renaultba került be a villanymotor

Az ingolstadti gyártó 40 000 e-tron SUV értékesítését tűzte ki célul az év végére, az első félévben körülbelül 17 000 darab fogyott, amivel jelenleg ez a modell a legkelendőbb Európában a tisztán elektromos sportterepjárók szegmensében.

Visszatérve a konkurenciára, a Volkswagen Csoport prémium márkájának főnöke szerint a Tesla legnagyobb fölénye nem a hajtásláncban, hanem járműveik digitális tudásában keresendő: „Számítógépekben és a szoftverek szerkezetében a Teslának biztosan kétéves előnye van, önvezetésben pedig szintén. Mindazonáltal mi is komolyan vesszük a munkánk, főleg ezen a területen”.

Ezen célból startolt el az Artemis projekt, amelyben egy különleges munkacsoport dolgozik az új technológiákon az egész VW konszern számára, kiemelt figyelmet fordítva a digitalizációra és az önvezetésre. Az Artemis egy olyan speciális egység lesz, amire még nem volt példa az Audinál: teljesen megreformálja az eddigi folyamatokat és kapcsolatokat a cégen belül, felgyorsítva az új modellek fejlesztését és piacra dobását. Ennek eredményét 2024-ben láthatjuk először egy szuperhatékony villanyautó személyében, mely a híresztelések szerint az A9 e-tron nevet viseli majd. Habár már konkrét elképzelések vannak arról, hogy milyen lesz az autó, erről egyelőre nem mondhatott többet a vezérigazgató.

Elektromos autót használsz?