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 A Ford és a Renault után most a Kia került be a hírekbe amiatt, mert újra szeretné írni a német kereskedőhálózatával kötött szerződéseit. A partnerek itt sem boldogok, és az érdekvédelmi szervezetük perrel fenyeget. 20 pont Német sajtóértesülések szerint 20 kritikus pont van abban az új megállapodás-tervezetben, amelyet a Kia lerakott az asztalra a mintegy 295 német partnere elé. A kereskedők egy jelentős része már alá is írta az új szerződéseket, de érdekvédelmi képviseltük szerint nem szabadna ebben a formában elfogadniuk. A Ford is megszorongatja a kereskedőit Az képviselet nemrég egyhangúlag meg is szavazta az új szerződések elutasítását, és jelezte, hogy kész bíróság elé vinni az ügyet, miután tavaly szeptemberben és idén áprilisban két tárgyalás sikertelenül zárult a koreai gyártó képviselőivel. A kritikus témák között szerepelnek a Kia azon tervei, hogy közvetlenül, kereskedői kihagyásával is értékesíthesse portékáit, de a partnerek attól is tartanak, hogy az új digitális megoldások, így a vezeték nélküli frissítés, az utólag távolról bekapcsolt funkciók, illetve az időlegesen bérelt szolgáltatások kapcsán a gyártó kihagyja őket az így realizált haszonból. Magyarul, ha nem kell az autót rendszeresen szervizbe vinni a frissítéshez, a kereskedő pedig nem tudja jó haszonnal a vásárláskor eladni valamelyik extrát, hanem azt utólag, digitálisan, mondjuk időszakosan aktiválja a gyártó, akkor a kereskedés kimarad a tranzakcióból. Nem tréfált a Renault, tényleg felmondta a szerződést a kereskedőkkel Bár a képviselet jelezte, hogy nem akar mindenáron pert, és készek tárgyalóasztalhoz ülni, jelenleg úgy néz ki, nem élvezik a tagság teljes támogatását. Azon a bizonyos taggyűlésen például egyhangú döntés született ugyan arról, hogy az a bizonyos 20 pont nem elfogadható, de a közel 300 kereskedésnek és szerviznek kevesebb, mint a harmada volt jelen. Egyes partnerek úgy érzik, hogy hiba ennyire eszkalálni a kérdést és jobban járnának, ha nem fenyegetnének bírósággal. Ugyanakkor mások amiatt is aggódnak, hogy bár már több kereskedés aláírta az új feltételeket, a szerződéseket még nem kapták vissza ellenjegyezve a koreai gyártótól, ami miatt arra gyanakszanak, hogy a márkaképviselet újabb pontokon akar változtatni. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!