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 A Model S és X 2015-ben bemutatott 90 kWh-s akkuja nem a legjobban sikerült széria volt, az autógyártónak már többször akadt gondja vele, mielőtt 2017 júniusában leváltotta a 100-as akku. Most egy olyan hiba miatt szorult a hurok, ami nem műszaki természetű. Megtévesztő adatok Egy osztrák Tesla tulajdonos perelte be a céget amiatt, mert bár a Model S 90D elnevezés 90 kWh-s akkut sejtet, és a cég weboldalán a specifikációk is ezt mutatták, a valóságban ez inkább 84 kWh volt. (Más források 85,8 kWh-t mértek). Bár a cég peren kívüli egyezség gyanánt 20 ezer eurót ajánlott neki amennyiben egy titoktartási szerződést is aláír, ő azt nem fogadta el, mert akkor nem segíthetett volna sorstársainak – számolt be róla a Teslamag villanyautós oldal. A bíróság végül a felperesnek adott igazat, és 2000 euro kártérítést ítélt meg neki, amely megnyitja a lehetőséget mások előtt is, hogy hasonló összeget pereljenek ki a cégből. Ausztriában ehhez állítólag elég lesz egy ügyvédi felszólítás is. Az autós egyébként azt is nehezményezte, hogy a kocsi központi képernyőjének széle elkezdett sárgulni – ez az LCD hiba régóta ismert és több régi Teslát is érintett. Az esztétikai hiba okán további 500 euro kártérítést ítéltek meg neki, valamint a cég ingyen kicserélte az első fényszórókat is, mert nappali menetfényük szintén sárgásan világított. Az akkuméret kapcsán meg kell jegyeznünk, hogy itt nem egyszerűen a bruttó és nettó méret közötti különbségről van szó, hanem arról, hogy maga bruttó érték kevesebb, mint amire az elnevezés illetve állítólag a cég akkori weboldalának tartalma utalt. Más márkáknál is láttunk olyat, hogy egy 80-as végű modellnév 77-es akkut fed, de azoknál az akkumulátor valós kapacitása pontosan van megjelölve az autógyártó weboldalán. Címlapkép: motoroids.com Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!