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
auto
2024. 04. 24. szerda

Ausztriában büntetést szabtak ki a Teslára

elektromos autó

A Model S és X 2015-ben bemutatott 90 kWh-s akkuja nem a legjobban sikerült széria volt, az autógyártónak már többször akadt gondja vele, mielőtt 2017 júniusában leváltotta a 100-as akku.

Most egy olyan hiba miatt szorult a hurok, ami nem műszaki természetű.

Megtévesztő adatok

Egy osztrák Tesla tulajdonos perelte be a céget amiatt, mert bár a Model S 90D elnevezés 90 kWh-s akkut sejtet, és a cég weboldalán a specifikációk is ezt mutatták, a valóságban ez inkább 84 kWh volt. (Más források 85,8 kWh-t mértek). Bár a cég peren kívüli egyezség gyanánt 20 ezer eurót ajánlott neki amennyiben egy titoktartási szerződést is aláír, ő azt nem fogadta el, mert akkor nem segíthetett volna sorstársainak – számolt be róla a Teslamag villanyautós oldal.

A bíróság végül a felperesnek adott igazat, és 2000 euro kártérítést ítélt meg neki, amely megnyitja a lehetőséget mások előtt is, hogy hasonló összeget pereljenek ki a cégből. Ausztriában ehhez állítólag elég lesz egy ügyvédi felszólítás is.

Az autós egyébként azt is nehezményezte, hogy a kocsi központi képernyőjének széle elkezdett sárgulni – ez az LCD hiba régóta ismert és több régi Teslát is érintett. Az esztétikai hiba okán további 500 euro kártérítést ítéltek meg neki, valamint a cég ingyen kicserélte az első fényszórókat is, mert nappali menetfényük szintén sárgásan világított.

Az akkuméret kapcsán meg kell jegyeznünk, hogy itt nem egyszerűen a bruttó és nettó méret közötti különbségről van szó, hanem arról, hogy maga bruttó érték kevesebb, mint amire az elnevezés illetve állítólag a cég akkori weboldalának tartalma utalt. Más márkáknál is láttunk olyat, hogy egy 80-as végű modellnév 77-es akkut fed, de azoknál az akkumulátor valós kapacitása pontosan van megjelölve az autógyártó weboldalán.

Címlapkép: motoroids.com

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.