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
auto
2024. 05. 30. csütörtök

Nem tréfált a Renault, tényleg felmondta a szerződést a kereskedőkkel

egyéb

Még két hete sincs, hogy megírtuk, a Renault annyira komolyan gondolja a partnerhálózat átalakítását, hogy attól sem riad vissza, hogy minden kereskedőjével felbontsa a szerződését.

Nem vicceltek.

Nukleáris opció – két év gondolkodási idővel

Az autógyártók legtöbbje tőle független kereskedéseken keresztül értékesíti portékáját, és így tesz a Renault csoport is. Csakhogy a Dacia tulajdonosa úgy érzete, az évek alatt túl sok jogot harcolt ki a német kereskedők érdekvédelmi csoportja, és a haszonkulcsból is engedniük kell, hogy az autógyártó márkái versenyképesek maradhassanak.

Sokan valószínűleg csak üres fenyegetésnek gondolták a nukleáris opciót, miszerint úgy ahogy van felbontják a franciák a megállapodást, de most mégis meglépték ezt.

Az Automobilwoche német szaklap most úgy értesült, hogy a Renault 2024 szeptemberével megszünteti jelenlegi szerződéseit, az új alapokra helyezett megállapodás pedig 2024 január elsejétől lép életbe.

A kereskedéseknek tehát van másfél-két évük, hogy eldöntsék aláírnak-e újra, vagy más márka után néznek akinek az autóit árulhatják.

A cég Renault márkájának kétszintű kereskedői hálózata van, amely továbbra is megmarad. Ebben eddig 100 kiemelt partner kapott helyet, és a cég továbbra is ragaszkodik ehhez a nagyságrendhez. Ezek a kereskedők megkapják azt a jogot is, hogy saját partnereket vonjanak be – ennek a másodlagos hálózatnak a mérete csak tőlük függ majd. Az új szerződés értelmében egyébként 6 százalékra csökken a kereskedői jutalék, de elérhető lesz további egy százalék bónusz, amit minőségi alapon osztanak ki. Az autógyártó arra hivatkozik, hogy más országokban már ez a modell működik.

A Daciánál is változások lesznek. A csoport jóárasított márkája viszont egyszintű kereskedői hálózatra tér át, mert szeretnének közvetlenül szerződésben lenni a partnereikkel. A kereskedői jutalék öt százalék lesz. A román autógyártó egyébként az imidzsén is szeretne javítani, és az olcsóságról a jó ár-érték arányra helyezné a hangsúlyt.

Csökkenő flottaeladások

De nem csak a kereskedői hálózatot, a központi képviseletet is újraszervezi a Renault Németországban. A német lap úgy tudja, hogy a flottaeladások aránya az elmúlt években 4,3 százalékról 1,9-re csökkent, ezért megszüntetik az önálló üzletágat, és egy kisebb csapattal a marketing osztályhoz csapják ezt az értékesítési formát.

A változás az év végén lép életbe.

Kereskedők nélkül maradhat a Renault Németországban

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.