Még két hete sincs, hogy megírtuk, a Renault annyira komolyan gondolja a partnerhálózat átalakítását, hogy attól sem riad vissza, hogy minden kereskedőjével felbontsa a szerződését. Nem vicceltek. Nukleáris opció – két év gondolkodási idővel Az autógyártók legtöbbje tőle független kereskedéseken keresztül értékesíti portékáját, és így tesz a Renault csoport is. Csakhogy a Dacia tulajdonosa úgy érzete, az évek alatt túl sok jogot harcolt ki a német kereskedők érdekvédelmi csoportja, és a haszonkulcsból is engedniük kell, hogy az autógyártó márkái versenyképesek maradhassanak. Sokan valószínűleg csak üres fenyegetésnek gondolták a nukleáris opciót, miszerint úgy ahogy van felbontják a franciák a megállapodást, de most mégis meglépték ezt. Az Automobilwoche német szaklap most úgy értesült, hogy a Renault 2024 szeptemberével megszünteti jelenlegi szerződéseit, az új alapokra helyezett megállapodás pedig 2024 január elsejétől lép életbe. A kereskedéseknek tehát van másfél-két évük, hogy eldöntsék aláírnak-e újra, vagy más márka után néznek akinek az autóit árulhatják. A cég Renault márkájának kétszintű kereskedői hálózata van, amely továbbra is megmarad. Ebben eddig 100 kiemelt partner kapott helyet, és a cég továbbra is ragaszkodik ehhez a nagyságrendhez. Ezek a kereskedők megkapják azt a jogot is, hogy saját partnereket vonjanak be – ennek a másodlagos hálózatnak a mérete csak tőlük függ majd. Az új szerződés értelmében egyébként 6 százalékra csökken a kereskedői jutalék, de elérhető lesz további egy százalék bónusz, amit minőségi alapon osztanak ki. Az autógyártó arra hivatkozik, hogy más országokban már ez a modell működik. A Daciánál is változások lesznek. A csoport jóárasított márkája viszont egyszintű kereskedői hálózatra tér át, mert szeretnének közvetlenül szerződésben lenni a partnereikkel. A kereskedői jutalék öt százalék lesz. A román autógyártó egyébként az imidzsén is szeretne javítani, és az olcsóságról a jó ár-érték arányra helyezné a hangsúlyt. Csökkenő flottaeladások De nem csak a kereskedői hálózatot, a központi képviseletet is újraszervezi a Renault Németországban. A német lap úgy tudja, hogy a flottaeladások aránya az elmúlt években 4,3 százalékról 1,9-re csökkent, ezért megszüntetik az önálló üzletágat, és egy kisebb csapattal a marketing osztályhoz csapják ezt az értékesítési formát. A változás az év végén lép életbe. Kereskedők nélkül maradhat a Renault Németországban Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!