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
auto
2024. 05. 28. kedd

Megvásárolható lesz a retro Citroën

elektromos autó

Tanulmányautóként egy autókiállításon nem lenne meglepő a Citroën retro stílusú kisteherautója, a Berlingo 2CV azonban októbertől megrendelhető és 2023 elején a gyártás is megkezdődik.

A Stellantis csoport tagjai közül a retro hullámot leginkább talán a Fiat lovagolta meg, hiszen egy egész modellcsaládot épített a felújított 500-as modellre. A Caselani által stílusosan átépített Berlingo azonban nem csak olasz, de magyar gyökerekkel is rendelkezik.

A Caselani nevű olasz cég munkatársaként ugyanis a Budapesten végzett Obendorfer Dávid tervezte a Berlingo M, azaz 4,4 méteres hosszúságú változatán alapuló 2CV Fourgonette modellt. Az autó elsőként az őshöz hasonló módon áruszállító változatban kerül piacra PANEL VAN néven.

Később viszont 6 üléses személyszállító, azaz CREW CAB VAN és 5 üléses PASSENGER VAN nevű szabadidőautó verzió is készül majd belőle. A forgalmazást a Caselani végzi, a Citroën hivatalos engedélyével. A látványos autó bármely motortípussal, így az elektromossal is elérhető lesz.

A régi kisteherautó formáinak lemásolása helyett vissza kellett utazni az időben és annak egyedi varázsát elhozni a 21. századi járművekbe. Izgalmas kihívás volt, mivel az eredeti furgonnak teljesen eltérő arányai voltak. Nagyon rövid első túlnyúlással, szép hosszú motorháztetővel és vizuálisan önálló csomagtérrel rendelkezett, amely nagyon eltér a Berlingo jellemzőitől – idézi a Stellantis sajtóközleménye Obendorfer Dávid szavait.

Az autó elejét a vintage stílusú karosszériaelemek, a lekerekített első sárvédő és a kiszélesedő M-alakú hűtőrács határozza meg, amely büszkén viseli a hatalmas Citroën márkajelzést. Elmaradhatatlanok a nagy kerek fényszórók, a hátsó traktus pedig hullámlemez-burkolatot kapott, ezzel is tisztelegve az 1951-ben piacra dobott 2CV Fourgonnette AU (U: „Utility”) előtt, amelynek utódai egészen 1987-ig léteztek.

 

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.