A kínai kormány 2023 végéig meghosszabbította az egyik támogatási formát. A hasonló intézkedések hatására mostanra már közel 30%-osra emelkedett a tisztább üzemű járművek eladásainak aránya a világ legnagyobb autópiacán. Közel az egyharmad Kínában többféleképpen is támogatják a tisztább üzemű, ún. NEV (New Energy Vehicle) járművek vásárlását – ebbe a kategóriába tartoznak a plug-in hibrid, tisztán elektromos és hidrogénnel üzemelő járművek is. Létezik bizonyos összeghatárig állami támogatás a vásárlásra, egyes városokban korlátozzák a hagyományos járművekre évente kiadható rendszámok számát, valamint áfamentesen lehet NEV autót venni. Most ez utóbbi kapcsán született döntés. Az áfamentesség idén év végén kifutott volna, de azt a 2023. január 1. és 2023. december 31. közötti időszakra meghosszabbították. A mentesség 2014 óta áll fenn, és átlagosan 10 ezer jüan, azaz körülbelül 600 ezer forint megtakarítást eredményez a vásárlónak. Az eredeti támogatás 2017 végén kifutott volna, de azt meghosszabbították előbb 2020, majd 2022 végéig, illetve most további egy évvel. Az idei év első hét hónapjában a kínai állam 40,7 milliárd jüan, nagyjából 2400 milliárd forint adót engedett el ezzel a támogatási formával. A NEV járművek piaci részesedése az újautó piacon. Forrás: CnEVPost A mentesség azonban valószínűleg nem tarthat örökké, hiszen rendkívüli ütemben növekszik az ilyen járművek száma – számol be róla a CnEVPost kínai villanyautós portál. Érdekes lesz majd megfigyelni, hogy a támogatást egyben, vagy esetleg fokozatosan, lépcsőzetesen vezetik-e majd ki, illetve, hogy egyszerre szűnik-e meg minden meghajtási forma számára, vagy esetleg először csak a konnektoros hibridek esnek ki majd a körből. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!