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
auto
2024. 05. 29. szerda

Új emblémával várja az olcsó villanyautókat a népszerű francia márka

elektromos autó

Az elektromos autók gyártására való átállás minden vállalatnál egy sorsdöntő fordulatot és egy vadonatúj korszak kezdetét jelöli, nem csoda, hogy számos autógyártó friss arculattal akar rálépni az elektromobilitás útjára. Az elmúlt hónapokban, években beszámoltunk többek között a Škoda megújulásáról, a Renault arculatváltásáról, a Peugeot jól ismert oroszlánjának távozásáról, és a Kia névváltásáról is, most pedig újabb népszerű autómárka döntött a változás mellett: a Citroën kettős chevronját egy ovális formába rakták.

A Citroën a mai napon mutatta be új márkaarculatát és logóját, amelyekre elmondásuk szerint azért volt szükség, mert így igyekeznek kifejezésre juttatni, hogy minél gyorsabban szeretnének megfizethető elektromos mobilitási lehetőségeket biztosítani ügyfeleik számára, valamint érvényre juttatni a DNS-ük lényegét alkotó használhatóság, merészség és ügyfélkényelem értékeit.

Az új embléma megőrzi a híres Citroën-fogaskerekeket, ám vastagabbak és határozottabbak lettek mint 103 évvel ezelőtt, és egy függőleges irányban álló ovális keret emeli ki jelentőségüket. A vállalat 1919-es alapítása óta ez a 10. alkalom, hogy jelentősebb mértékben változik a márkajelzés. Az új logó szeptember végén mutatkozik be egy koncepcióautón, amely egyfajta stílusmanifesztumnak tekinthető. Ezt követően 2023 közepétől fokozatosan megjelenik majd a sorozatgyártásba kerülő Citroën járműveken és koncepcióautókon. Emellett persze a cég minden kommunikációs felületén és fizikai kapcsolattartási pontján ez fogad majd bennünket.

Alexandre Revert, a márka tervezője úgy fogalmazott: „Jövőbeli útjaink irányát keresve logikusnak tűnt, hogy grafikai szempontból visszatérjünk André Citroën legelső logójához, amely hiteles módon képviselte a mindenki számára elérhető, innovatív autózás ígéretét. Néhány apró változtatással sikerült jelentős fejlődést elérnünk: sokkal markánsabbá és feltűnőbbé vált márkajelzésünkön a fogaskerekek technikai és funkcionális jellege, amely izgalmas kontrasztba került az őket lágyan – szinte emberi módon – körülölelő ovális forma melegségével.”

Az új embléma egy átfogó arculatmegújítási programba illeszkedik, melynek további elemei a letisztultabb és egyszerűbb felhasználói felületek, frissebb, egyszerűbb színek és betűtípusok, valamint új animációk mind a járművek belsejében található képernyőkön, mind pedig az autókon kívül, a My Citroën App alkalmazásban.

Az arculatváltást a „Nothing moves us like Citroën” („Semmi nem mozgat meg úgy, mint a Citroën”) szlogenen teszi teljessé, amely a franciák ígérete szerint forradalmi lépéseket vetít előre a mobilitás terén. Az arculatváltás első konkrét bizonyítéka egy elektromos családi koncepcióautó lesz, amely már mindenben az új arculatot fogja képviselni, és amelynek bemutatását a Citroën szeptember végére tervezi. Azt azonban egyelőre nem árulta el a vállalat, hogy ebből készül-e megvásárolható változat is, és ha igen, mikor kerül a boltokba.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.