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 Két héttel azt követően, hogy a Peugeot bemutatta legújabb tisztán elektromos modelljét, az e-308-at, újabb jó hírrel szolgáltak a franciák a villanyautók iránt érdeklődő ügyfeleiknek: megújul a népszerű e-208-as kisautó hajtásrendszere. A 208-as modell elektromos változata (és más Stellantis villanyautók) tavaly már kapott egy kisebb, de közel sem elhanyagolható hatótáv-növelést, amikor is néhány optimalizációt követően nagyjából 6,5%-kal, 22 km-rel nőtt az egy töltéssel megtehető kilométerek száma. Most ennél is nagyobbat nő a hatótávolság egy újfajta, hatékonyabb akkumulátornak köszönhetően, amelynek bruttó kapacitása 51 kilowattóra (nettó 48,1 kWh). Az új e-208-as így már akár 400 kilométert is elmehet majd egy feltöltéssel az európai WLTP szabvány szerint, ami mintegy 38 km-rel (10,5%-kal) több az eddiginél. A Peugeot a motort is lecserélte, a megszokott 100 kW-os villanymotor helyett az e-308-ban és a Stellantis más új, vagy megújuló villanyautóiban is használt 115 kW-os (156 lóerős) erőgép dolgozik az új e-208-ban 260 Nm nyomatékkal. A tölthetőség nem változik, a villanyautót továbbra is legfeljebb 100 kW-on lehet tölteni DC hálózaton, így 25 perc alatt lehet elérni a 80%-os töltöttséget 20%-ról indulva, AC-n pedig vagy a standard 7,4 kW-os fedélzeti töltővel viszi haza a vásárló, vagy felárat fizet a háromfázisú 11 kW-os rendszerért. A 2019 óta összesen 110.000 példányban legyártott modellből a jövő évben érkezik a piacra az új változat. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!