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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

400 km fölé nő a Peugeot e-208 hatótávolsága

elektromos autó

Két héttel azt követően, hogy a Peugeot bemutatta legújabb tisztán elektromos modelljét, az e-308-at, újabb jó hírrel szolgáltak a franciák a villanyautók iránt érdeklődő ügyfeleiknek: megújul a népszerű e-208-as kisautó hajtásrendszere.

A 208-as modell elektromos változata (és más Stellantis villanyautók) tavaly már kapott egy kisebb, de közel sem elhanyagolható hatótáv-növelést, amikor is néhány optimalizációt követően nagyjából 6,5%-kal, 22 km-rel nőtt az egy töltéssel megtehető kilométerek száma. Most ennél is nagyobbat nő a hatótávolság egy újfajta, hatékonyabb akkumulátornak köszönhetően, amelynek bruttó kapacitása 51 kilowattóra (nettó 48,1 kWh). Az új e-208-as így már akár 400 kilométert is elmehet majd egy feltöltéssel az európai WLTP szabvány szerint, ami mintegy 38 km-rel (10,5%-kal) több az eddiginél.

A Peugeot a motort is lecserélte, a megszokott 100 kW-os villanymotor helyett az e-308-ban és a Stellantis más új, vagy megújuló villanyautóiban is használt 115 kW-os (156 lóerős) erőgép dolgozik az új e-208-ban 260 Nm nyomatékkal.

A tölthetőség nem változik, a villanyautót továbbra is legfeljebb 100 kW-on lehet tölteni DC hálózaton, így 25 perc alatt lehet elérni a 80%-os töltöttséget 20%-ról indulva, AC-n pedig vagy a standard 7,4 kW-os fedélzeti töltővel viszi haza a vásárló, vagy felárat fizet a háromfázisú 11 kW-os rendszerért.

A 2019 óta összesen 110.000 példányban legyártott modellből a jövő évben érkezik a piacra az új változat.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.