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
auto

Retteghet a konkurencia, kiderült mennyibe fog kerülni a Xiaomi SU7

elektromos autó
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

Tavaly év végén mutatkozott be a Xiaomi SU7, a nálunk legfőképp telefonjairól és egyéb okoseszközeiről ismertté vált kínai gyártó első elektromos négykerekűje. Akkor a technikai specifikációk láttak napvilágot, de az árazás és a várható megjelenés még nem. Most a hivatalos bemutatón többek között ezekre is fény derült.

Hogy mennyire komolyan gondolták a világmegváltó villanyszedán gondolatát a kínaiak, mi sem bizonyítja jobban, minthogy 576 tesztjármű rótta az utakat a világ több mint 300 városában az elmúlt időszakban. Ezek együttesen 5,4 millió kilométert tettek meg, azaz elegendő adatot gyűjtöttek a tökéletesítéshez.

Az autó az előzőleg megismert kétféle hajtáslánccal lesz elérhető, melyek közül a gyengébb – hátsókerék-hajtású – nem csupán motorjai számában lesz kevesebb a csúcsváltozatnál, hanem akkumulátorát illetően is limitekbe ütközünk. A 400 voltos alapokon nyugvó pakk feszültsége 486 voltos, a lítium-vasfoszfát telep gyártója a BYD, vagyis a mondhatni közvetlen rivális Blade akkuja kerül az alap SU7-be. A 73,6 kWh-s energiatároló kínai szabványok szerinti hatótávja 700 kilométer is lehet – ezt érdemes erős fenntartásokkal kezelni –, illetve 15 perc alatt 350 kilométernyi hatótáv pumpálható bele.

Ehhez persze szüksége lesz a felhasználónak egy megfelelő töltőoszlopra, ám a Xiaomi erre is gondolt, ugyanis a cég saját szupertöltő-állomásokat tervez üzembe helyezni, melyek akár 600 kilowattos teljesítményt is képesek leadni folyadékhűtéses technológiájuknak köszönhetően. Az első ilyen állomásokat Pekingben, Sanghajban és Hangzhouban adják át a közeljövőben.

Már az alapmodell is 5,28 másodperc alatt katapultál százra, miközben végsebessége 210 km/óra, ám az igazi fenevad a SU7 Max lesz. Ebben két elektromotor dolgozik összesen 495 kW-os teljesítménnyel és 838 Nm-es csúcsnyomatékkal, így a százas sprintet 2,78 másodperc alatt tudja abszolválni, valamint egészen 265 km/órás tempóig képes gyorsítani. A motorokat a CATL 101 kWh-s Quilin akkuja szolgálja ki, melynek feszültsége 871 volt, így töltése is gyorsabb: negyed óra alatt 510 kilométerrel növelhető a típus hatótávja.

A felszereltséget illetően a 4,6 literes fedélzeti hűtő és a kiváló hővédelemmel rendelkező panoráma tetőablak mindenképp említést érdemel – utóbbival másfél órára 38 fokos tűző napon hagyva 12 Celsius fokkal hűvösebb maradt a jármű utastere, mint a rivális Tesla Model 3 esetében. A kerekeket illetően 19, 20 és 21”-os lehetőségek vannak, amiket kilenc külső és négyféle belső színvariáció tesz teljessé.

Szó esett a bemutatón egy Pro variánsról is, amely egy motorral, viszont a CATL 94,3 kWh-s akkujával lehet a leghatékonyabb választás az ígért 830 kilométeres hatótávja miatt. Ráadásul ez a változat a Tesla Model 3 kínai indulóárával közel azonos, 245.900 jüan (12,425 millió forint) lesz. Ezek alapján kitalálható, hogy a belépő modell olcsóbban, mindössze 215.900 jüanért (10,9 millió forintért) vihető el. A csúcsot jelentő SU7 Max legkevesebb 299.900 jüant (15,15 millió forintot) kóstál. Az első kiszállítások április végén kezdődnek a Pro kivételével, amely május végétől kerül a tulajdonosokhoz. Az első 5000 példány úgynevezett Founders Edition limitált kiadás lesz – bár azt nem tudni, ez mit takar pontosan, ám nem kell értük többet fizetni.

Kőrössy Balázs