PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2luc3Rlci8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pbnN0ZXIvJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi9oeXUta2FtcGFueW9rLWluc3Rlci12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lcmVrLTYwMHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto
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

Véleményezésre bocsátották az elektromos autó vásárlást ösztönző állami program következő fordulójának tervezetét, amelyben azok a cégek (autókölcsönzők és autókereskedők) igényelhetnek kedvezményes (0% kamatozású) hitelt, akik az első fordulóból kimaradtak, azaz vissza nem térítendő támogatásra nem pályázhattak.

Megszülettek az első döntések a villanyautós pályázatban

Április 6-ig véleményezhető az Elektromos gépjármű beszerzést elősegítő hitel konstrukció vállalkozások részére (RRF-REP-10.15.1-24) elnevezésű pályázat tervezete, amelyben autókölcsönzéssel vagy autókereskedelemmel foglalkozó vállalkozások igényelhetnek majd kedvezményes hitelt.

A pályázó vállalkozásokkal kapcsolatban további megkötés, hogy legalább 30 darabos flottával és legalább két lezárt üzleti évvel kell rendelkezniük.

Ezek a villanyautós pályázat legnépszerűbb gyártói

A tervezet szerint egy vállalkozás 60 millió és 1,6 milliárd forint közötti összegű 0% kamatozású hitelt igényelhet minimum 5 jármű vásárlására. Személygépkocsikat, kisbuszokat és kisteherautókat egyaránt vásárolhatnak, megkötés azonban, hogy a jármű hatótávja legalább 300 km legyen, a nettó vételára pedig nem haladhatja meg személyautó esetén a 20 millió forintot, kishaszongépjármű és kisbusz esetén pedig a 25 millió forintot.

A hitelkérelem benyújtásának legkorábbi határidejét még nem tartalmazza a tervezet, a végső dátum azonban 2026.04.30 lesz. A program keretösszege 18,6 milliárd forint.

Kiszámoltuk, meddig tart ki a céges e-autó támogatás kerete

A hitel maximális futamideje 84 hónap lehet a kölcsönszerződés megkötésétől, a rendelkezésre tartási idő pedig a kölcsönszerződés megkötésétől számított minimum 6, maximum 12 hónap, 1 hónapos technikai türelmi idővel, a rendelkezésre tartási idő végétől számítva.

A projektet legkésőbb a kölcsönszerződés megkötésétől számított 12 hónapon belül be kell fejezni (ami a fizikai és pénzügyi teljesítést egyaránt magában foglalja), de a határidő indokolt esetben egy alkalommal további 12 hónappal meghosszabbítható.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.