PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Ma reggel a Xiaomi leleplezte legelső autómodelljét, az SU7 névre keresztelt tisztán elektromos sportszedánt. A premier némileg meglepetésszerű volt, ugyanis bár azt tudni lehetett, hogy a megfizethető okostelefonjairól és más elektronikai eszközeiről ismert kínai vállalat autós részlege tart ma egy bemutatót, az elmúlt napokban a vezetőség azt hangoztatta, hogy itt csak az alkalmazott technológiákról, és nem a kész termékekről lesz szó.

Az SU7 már nem teljesen idegen számunkra, a kínai értékesítési engedélyhez szükséges nyilvános dokumentációkból ugyanis fény derült néhány részletre pár fénykép társaságában, ám végre teljes részletességben, és sokkal vonzóbb formában láthatjuk a villanyautót.

Az alap SU7 hátsókerékhajtású lesz a Xiaomi házon belül fejlesztett, V6 néven futó villanymotorjával, amely 220 kW teljesítmény és 400 Nm nyomaték leadására képes. Ezzel az autó 5,28 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t álló helyzetből. Az energia a CATL Qilin akkumulátorából érkezik, melynek kapacitása 73,6 kWh, ez a kínai CLTC szabvány szerint 668 km hatótávolságra lesz elegendő.

Az összkerékhajtású változat az SU7 Max nevet viseli, két motorjának összteljesítménye 475 kW 838 Nm nyomaték mellett. A végsebesség 265 km/h, a gyorsulás pedig 2,78 másodperc 0-100 km/h-s tempó között. Ebben a változatban 101 kWh a Qilin NMC kémiás akkumulátorának kapacitása, és a hatótáv akár a 800 kilométert is elérheti. A jármű 875 V-os rendszerrel van felszerelve, így tíz perc alatt akár 390 kilométerhez szükséges energiát is fel tud venni egy erre alkalmas töltőberendezésen.

A Xiaomi elmondása szerint az SU7 az aerodinamika királya, 0,195-ös légellenállási együtthatója a legalacsonyabb a sorozatgyártású autómodellek között. A Lightyear 0 egyébként még ennél is alacsonyabbra tudott menni (0,175 Cd), noha ott meglehetősen alacsony számú gyártásról beszélhetünk.

Az SU7 kicsivel hosszabb, mint egy Porsche Taycan, 3 mm híján 5 méter, szélessége 1963 mm, magassága 1455 mm, tengelytávolsága pedig kereken 3 méter. A jármű elejében egy 105 literes frunk található, hátul pedig 517 liternyi csomagtér várja az utasokat.

Az autó utasterében egy 16,1 hüvelykes központi vezérlőképernyő található 3K felbontással, és két kisebb, 7,1 hüvelykes LCD-kijelző kapott helyet hátul az utasok számára. A navigáció 56 hüvelykes HUD-on is megjeleníthető.

A HyperOS operációs rendszert a Qualcomm Snapdragon 8295 működteti, a Xiaomi Pilot nevű automatizált vezetési rendszert (ADAS) pedig egy 508 TOP számítási teljesítménnyel rendelkező Nvidia Orin-X chip hajtja.

A Xiaomi a következő 15-20 évben a világ öt vezető autógyártó vállalata között szeretne lenni – mondta Lei Jun vezérigazgató. Az SU7 sorozatgyártása 2024 első felében megkezdődik, a vételár egyelőre nem ismert, de várhatóan nem lesz olcsó autó. Az SU7 fő riválisai a Porsche Taycan és a Tesla Model S lesznek Kínában.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.