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
auto
2024. 04. 23. kedd

Azt már tudjuk, hogy a 718 Cayman és Boxster típusok hagyományos, belső égésű motorral szerelt változatai elköszönnek az európai piacról, ám ez nem azt jelenti, hogy utód nélkül marad a páros. A Porsche ugyanis már javában készíti a tisztán elektromos hajtású következő generációt, a Boxsterből fel is tűnt az első prototípus az interneten tesztelés közben. A villanyjárművet ráadásul rögtön a mély vízbe dobták a stuttgartiak, ugyanis a skandináv félszigeten, hideg időjárási viszonyok közötti próbán kapták lencsevégre a szemfüles újságírók.

A CarSpyMedia által közzétett videón az első, ami szembeötlő, hogy az autó hátuljának alsó részén, középen egy kipufogó szerű képződményt láthatunk, ami minden, csak nem megszokott egy e-autónál. Persze a Porsche a múltban is játszadozott már ilyen látványelemekkel például a Taycan és a Macan elektromos modellek esetében. További érdekesség, hogy e fölött a lökhárító teteje környékén található egy hatalmas ajtó, mely jó eséllyel a töltőportot rejti maga mögött – a német gyártótól szokatlan helyen.

A belső körökben 983-as kódnév alatt futó 718-as valószínűleg megkapja a Boxster márkajelzést annak ellenére, hogy már semmi köze nem lesz a neve eredeteként szolgáló boxermotorhoz – persze a Taycan Turbót se lélegezteti turbófeltöltő. Valószínűleg a jól bevált neveken nem szeretnének változtatni a stuttgartiak. A recept az újdonság esetében az előbb leírtakon kívül egyébként nem sokban változik: egy kétüléses roadsterről beszélhetünk, az orrában egy csomagtartóval, persze részleteiben egészen más lesz, mint elődei – már csak az Audival közösen fejlesztett Premium Platform Electric (PPE) platformnak köszönhetően is, amelyre például a Q6 e-tron épült.

A meghajtást illetően valószínűleg hátsó- és összkerekes variánsok közül választhatnak a vevők a hajtott tengelyek számával megegyező motordarabszámmal. Az új, tisztán elektromos Macan esetében egy 800 voltos, 95 kilowattórás akkupakk gondoskodik a szükséges energia tárolásáról, bár a sportos duó esetében nem valószínű, hogy ekkora telep kerülne a padlóba – már csak a plusz cipelt tömeg miatt sem, de az árat sem szeretné az egekbe emelni a gyártó. Előbb a vászontetős változat mutatkozik be, amely után nem sokkal lehet számítani a keménytetős Caymanra, de hogy ez pontosan mikorra várható, azt egyelőre nem tudni azon felül, hogy valamikor 2025-ben.

Kőrössy Balázs